۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۴۵۲۹۱
سرپرست معاونت مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی قم:

صاحبان پنج‌هزار واحد مسکونی قم تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی ساخت دریافت کردند

صاحبان پنج‌هزار واحد مسکونی قم تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی ساخت دریافت کردند
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: اطلاعات و ثبت نام ۱۵ هزار واحد خودمالک برای یک‌هزار و ۲۲۰ پروژه در استان ثبت شده که از این تعداد صاحبان پنج هزار واحد مسکونی، تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی ساخت را دریافت کردند.

از اداره کل راه و شهرسازی استان قم، مهران اسدی روز سه‌شنبه در گفت وگویی اظهار کرد: تسهیلات ساخت مسکن فرصت مناسبی برای هم استانی‌ها در شهرها و روستاهای استان است تا پروانه ساختمانی را دریافت کنند و مشمول تسهیلات شوند.

وی افزود: به متقاضیان واحدهای خودمالکی نهضت ملی مسکن که قصد ساخت و ساز دارند، به ازای هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

اسدی تصریح کرد: این تسهیلات درصورت بهره‌گیری از محصولات ساختمانیِ شرکت‌های دانش بنیان، تا ۷۵۰میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

وی گفت: برای دریافت وام خودمالک نیاز است که متقاضی به سامانه http://saman.mrud.ir مراجعه و گزینه درخواست تسهیلات ساخت را انتخاب کند.

اسدی با بیان این که بانک‌های عامل برای پرداخت وام خودمالکی، بانک‌های خصوصی استان هستند، افزود: در صورتی که مالک در سامانه، بانک دولتی انتخاب کرده‌است نسبت به تغییر به بانک های خصوصی اقدام نمایند.

وی یادآور شد: چنانچه سند به نام شخص حقوقی یا تعاونی و یا شرکت باشد باید به عنوان شخص حقوقی اقدام به ثبت نام کنند.

اسدی اظهار کرد: افراد برای ثبت ‌نام، حتما باید تصاویر سند تک برگ و پروانه ساختمانی دارای اعتبار را بارگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد، توضیح داد: متقاضی باید پس از تکمیل اطلاعات پروژه در مرحله آخر اقدام به انتخاب بانک و شعبه و پس از آن به بانک مورد نظر برای تشکیل پرونده مراجعه کند.

سرپرست مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: اعطای این تسهیلات نیازمند سپرده‌گذاری یا خرید اوراق نیست.

احسان قنبری نسب
برچسب ها: تسهیلات مسکن قم
ارسال نظرات