۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۷۴۵۳۶۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

مرحوم آیت الله نظری مصداق واقعی حاملان هدایت و حامیان حقیقت بود

مرحوم آیت الله نظری مصداق واقعی حاملان هدایت و حامیان حقیقت بود
مازندران - امام جمعه ساری گفت: نیاز به کسانی داریم که حامیان حقیقت و حاملان هدایت باشند تا هوای نفس یکه تازی نکند که آیت الله نظری(ره) مصداق واقعی آن حقیقت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در مراسم رونمایی از پوستر و آغاز فعالیت سایت اطلاع‌رسانی همایش ملی بررسی شخصیت‌شناسی و سیره‌شناسی آیت الله نظری خادم الشریعه، اظهار داشت: تجلیل از سه شخصیت بزرگ شهدا شیخ فضل الله نوری، شهید هاشمی نژاد و شهید آیت الله سلیمانی که علم را با جهاد و خون و شهادتشان درآمیختند هم بسیار لازم و مهم است و حتما باید حوزه و دانشگاه با تعامل هم، چنین همایشی را برگزار کنند.

وی با اشاره به جریان غزه و فلسطین، افزود: در همین لحظه که با آسودگی اینجا نشستیم مظلومان آنجا هیچ امنیت و آرامشی ندارند؛ بی‌پناه، بی‌غذا و دارو بمباران می‌شوند و دنیای ظالمان هم جنایات صهیونیست را حمایت می‌کند اما مظلومان عالم معترض هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی اعلام کرد: خداوند در قرآن در سه جا درباره فساد آسمان و زمین سخن گفته است، یکی از فساد زمین و دیگری آسمان و زمین و جایی هم از فساد این دو و آنچه در آن است (مَن فیهِم)، در آیه ۲۵۱ سوره بقره خداوند می‌فرماید که اگر کسانی پیدا نشوند که برخی از جنایت‌کاران را از بین ببرند اینها زمین را فاسد می‌کنند که داستان غزه همین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن اظهار امیدواری برای از بین بردن رژیم صهیونیستی از سوی این مردم مظلوم؛ تاکید کرد: در طول تاریخ همواره این اتفاق افتاده، به استناد آیه ۲۲ سوره انبیا در مورد توحید و شرک خداوند می‌فرماید که اگر بنا بود همتایی برای خدا وجود داشته باشد آن وقت زمین و آسمان فاسد می‌شد، شرک یک توهمِ بسیار باطل و غلط است که همه انبیا با آن مقابله کردند، در مورد سوم طبق آیه ۷۱ سوره مومنون اگر بنا باشد که حق تابع هوای نفس باشد همه به فساد و تباهی کشیده می‌شوند.

امام جمعه ساری با بیان این که هوای نفس معرکه می‌کند، ادامه داد: هوای نفس زمین و آسمان و (مَن فیهِم) را خراب و ضایع می‌کند که بسیار خطرناک است و نقطه هدایت و حق در مقابل آن قرار دارد، هوای نفس در سه حوزه؛ قضاوت، حکومت و علم خیلی مهم‌تر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین با اشاره به آیه ۱۷۶ سوره اعراف، گفت: حضرت داوود هم قاضی و هم حاکم بود که خداوند به او فرمود اگر هوای نفس را به‌ کار بگیری خداوند تو را از حکومت جدا می‌کند.

وی با بیان این که ما نیاز به کسانی داریم که حامیان حقیقت و حاملان هدایت باشند تا هوای نفس یکه تازی نکند، افزود: مصداق بارز حاملان هدایت عالمان دینی هستند و آیت الله نظری در سطح بسیار مطلوب از علم، هدایت و تقوا بهره گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که امروز هوای نفس دنیا را به یک جهنم تبدیل می‌کند، تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل با هوای نفس می‌خواهند همه چیز ملت‌های دیگر را داشته باشد، مردم مظلوم هم می‌مانند که صبر کنند یا مقابله کنند.

وی افزود: لاتُظلَمون بودن یعنی عدم صبر و سکوت، که سخت بوده و نتیجه‌اش شهید دادن و حال و هوای الان غزه است، نتیجه‌اش شهدایی است که ما داده‌ایم، باید ایستاد و خداوند وعده داده که اگر بایستید شما را یاری خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حامیان هدایت اگر به‌وسیله حاملان حقیقت حمایت نشوند کُمیتشان لنگ می‌ماند، اذعان داشت: در مقابل هوای نفس، هم هدایت و هم حقیقت قرار دارد؛ در ایران اسلامی مردم ایستادند امام راحل و انقلاب پیروز شد، البته حاملان هدایت باید حامیان حقیقت باشند، پس اگر بتوانیم این جریان را به راه بی‌اندازیم بزرگترین ضربه بر پیکر جریان هوای نفس زده خواهد شد، امیدواریم قدردان حاملان هدایت همچون آیت الله نظری باشیم و خودمان حامیان حقیقت باشیم.

وی در پایان از سلمان فارسی یا سلمان محمدی که هوای نفس خود را به خواست امیرالمومنان (ع) ترجیح داد و فقیر و فقرا و علم را دوست داشت، یاد کرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات