۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۴۵۳۹
آیت الله شبستری:

جمهوریت نظام با اسلامیت آن معنا پیدا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جمهوریت نظام زیر سایه اسلام و آموزه‌های دینی معنا پیدا می کند.
آيت الله شبستري آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در همایش ائمه جماعات و رابطان فرهنگی واحدهای کارگری این استان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران امروز الگویی برای تمام آزادی‌خواهان جهان است.

وی با بیان این‌که شعار«استقلال آزادی جمهوری اسلامی» مردم ایران، آرزوی دیرینه برای مردم کشورهای اسلامی در منطقه است، ادامه داد: آنان که دم از جمهوری ایرانی می زنند بدانند که جمهوریت نظام زیر سایه اسلام و آموزه‌های دینی معنا پیدا می‌کند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مردم آذربایجان در انقلاب اسلامی اظهار داشت: قیام مردم ایران در بهمن 57 زیر پرچم امام خمینی‌(ره) سبب ترویج دین مبین اسلام و حاکمیت ولایت فقیه شد.

وی، با بیان این‌که امروزه دشمنان نظام و انقلاب با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین تهاجم فرهنگی در قالب جنگ نرم سعی در تضعیف رکن مهم نظام اسلامی یعنی ولایت دارند، بر ضرورت هوشیاری عمومی تأکید کرد.

همچنین محسن شریف زاده، مدیر کل امور فرهنگی وزارت کار و امور اجتماعی، در این همایش اظهار داشت: گام بلندی که برای پیروزی انقلاب اسلامی برداشته شده مدیون حرکت ها و جنبش های مردمی در شهرهای مختلف به خصوص تبریز در 29 بهمن 56 است.

احمد لطفی نژاد، رییس سازمان کار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی نیز روحانیان را رهبران فعالیت‌های فرهنگی در عرصه های مختلف دانست و گفت: با استفاده از راهنمایی ها و هدایت‌گری‌های علما، جامعه از انحراف مصون می‌ماند.

گفتنی است، در این همایش از ائمه جماعت فعال، قاریان ممتاز و رابطان فرهنگی فعال واحدهای‌ کارگری استان تجلیل شد./935/پ202/س
ارسال نظرات