۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۷۴۵۴۰۹
حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی:

بزرگ ترین معارض مکتب اهل بیت، جریان سکولاریسم است

بزرگ ترین معارض مکتب اهل بیت، جریان سکولاریسم است
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه بزرگ ترین معارض مکتب اهل بیت و مهدویت جریان سکولاریزم است، هر جریان معارض با نائب امام عصر(عج) در زمان غیبت را یک منحرف از مکتب مهدویت دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در همایش ملی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آنها که در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ظهور وقتی اتفاق می افتد که انتظار در مقیاس جهانی شکل بگیرد یعنی منتظران کره زمین را آماده کرده باشند و علاوه بر آن جان های خود را مهیا کرده باشند.

وی با بیان اینکه ولایت و امامت مهم ترین عنصر در دین ما در کنار قرآن است، تصریح کرد: ولایت ما را با خدا و رسول خدا و همچنین ائمه معصومین پیوند می دهد. رویکرد انحرافی در خصوص مهدویت در صورت تلاش برای جهانی شدن به نتیجه می رسد از این رو کسی که می خواهد در ساحت مهم ترین رکن مکتب اهل بیت انحراف ایجاد کن باید مورد توجه ما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی در ادامه حرکت برخی از منحرفین از مکتب اهل بیت را حرکت در مقیاس جهانی دانست و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم وقتی جریان خارج دین را  به عنوان دشمن دین معرفی می کند در صد آیه به صورت توأمان از منافقین می گوید و بیان می کند این جریان نفاق حتی ممکن است مسجد هم بسازد.

وی تاکید کرد: جریانی که برنامه ریزی خداوند را به عنوان ولایت بر خودش پذیرفته است باید مورد مطالعه ما باشد تا منحرف نشویم. بزرگ ترین دشمن و معارض مکتب اهل بیت جریان سکولاریزم و نظام سلطه است؛ هر جریانی که معارض نائب امام در عصر غیبت باشد، منحرف است؛ حکمرانی مهدوی به عنوان یک حکمرانی جهانی می تواند راهبرد ما برای ادامه حرکت ما باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه حوادث غزه در مقیاس خرد تحلیل شود حتما اشتباه است زیرا این جنگ نبرد کفر با دنیای اسلام است، تصریح کرد: جریان کفر یک صادرات به دنیای اسلام انجام داده به نام ملی گرایی که هر مسلمان در کشوری «به من چه» می گوید و به برادر مسلمان خود در کشوری دیگر کار ندارد؛ اگر کسی با ساختارهای سکولار به جریان مهدویت ضربه بزند از منحرفین مهدویت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک نظام امامت و ولایت داریم که انتظار آن در مقیاس جهانی است و منتظر واقعی به دنبال غالب شدن دین در مقیاس جهانی است، ساختار های جهانی ارزش های معارض با جریان ولایت را بر به ما عرضه کرده است از این رو منحرف مهدویت فقط کسی نیست که ادعای مهدویت کند بلکه تعارض با ارزش های مهدوی می تواند به عنوان انحراف شناخته شود؛ نظام طاغوت ریشه انحراف در مهدویت است و با نیابت امام در عصر غیبت سطوح مختلف پیدا می کند.

ارسال نظرات