۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۱۵۵۰۱
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تشریح کرد؛

گزارشی از روند فعالیت های نمایشگاه «روایت تبلیغ»

گزارشی از روند فعالیت های نمایشگاه «روایت تبلیغ»
اصفهان ـ حجت الاسلام لک زایی با بیان اینکه نمایشگاه روایت تبلیغ پاسخگوی همه نیازهای افراد مختلف است، گفت: این نمایشگاه در نوع خود منحصر به فرد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه «روایت تبلیغ» در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه این نمایشگاه در نوع خودش بی نظیر و منحصر به فرد است، گفت: رویکردی که بر این نمایشگاه حاکم است به لحاظ فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، رویکرد حل مسأله است.

وی در ادامه افزود: حل مسأله از حدود 6 سال پیش محور کار دفتر تبلیغات اسلامی قرار گرفت. دفتر تبلیغات اسلامی به شیوه‌های مختلف به مباحث اسلامی می‌پردازد، یعنی هم دانشگاه داریم، هم بخش آموزش حوزوی داریم که مراکز متعددی دارد، هم بخش پژوهشی نظیر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دارد، هم بخش‌های تبلیغ، فرهنگی، فضای مجازی، پاسخگویی به سؤالات دینی مردم و بخش ‌های مختلفی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه وجود دارد.

حجت الاسلام لک زایی با بیان اینکه هر فردی با هر نیاز و رویکردی دینی که به نمایشگاه دفتر تبلیغات اسلامی مراجعه کند پاسخ نیاز خود را پیدا خواهد کرد، گفت: اگر کسی نخبه است و رویکرد پژوهشی دارد به نمایشگاه مراجعه کند با آثار متعدد پژوهشی مواجه خواهد شد و نیاز او در این زمینه برطرف می‌شود. اگر کسی رویکرد فرهنگی، تبلیغی، فرهنگ عمومی یا آموزشی داشته باشد همه این موضوعات در این نمایشگاه برای او در نظر گرفته شده و به پاسخ نیازهای خود دست پیدا خواهد کرد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: بانک عظیمی از پرسش و پاسخ‌های دینی در اینجا موجود است، حدود 26 میلیون پرسش و پاسخ دینی که تمام آنها در کنار دیگر آثار در فضای مجازی در دسترس می‌باشد. نرم افزار کاربردی پژوهان، نرم افزار پاسخگو که مربوط به پرسش و پاسخ‌های دینی است هم دیگر بخش‌ها در فضای مجازی نیز در دسترس عموم قرار دارد.

وی ادامه داد: جامعیتی که این نمایشگاه دارد این نمایشگاه را منحصر به فرد کرده است، محتوایی که از کودک و نوجوان تا اساتید دانشگاه و حوزه علمیه در این نمایشگاه وجود دارد آن را منحصر به فرد می‌کند. غیر از فضای فیزیکی محتوای این نمایشگاه در فضای مجازی نیز در دسترس است. در حوزه مطبوعات نیز بیش از 50 نشریه و مجله در نمایشگاه وجود دارد که همگی در دفتر تبلیغات اسلامی منتشر می‌شود.

حجت الاسلام لک زایی با اشاره به رونمایی کلان برنامه خانواده پایدار در نمایشگاه روایت تبلیغ، تصریح کرد: این کلان برنامه فعالیتی است که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به صورت متمرکز انجام می‌شود و با توجه به آسیب‌های اجتماعی که جامعه ما با آن مواجه است، قرار شد پژوهشکده‌های دفتر تبلیغات اسلامی این مسائل را مورد بررسی قرار بدهند که بحث مسائل مربوط به خانواده در اصفهان پیگیری خواهد شد همچنین بخشی از مسائل مربوط به اخلاق کاربردی نیز در اصفهان بررسی خواهد شد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه مسائل مربوط به حوزه فقه و مسائل مستحدثه، نظام سیاسی، اخلاق و معنویت، مباحث تمدنی با رویکرد اسلامی و دیگر مباحث فرهنگی و اجتماعی، در پژوهشکده‌های دفتر تبلیغات اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بحث‌های قرآنی برای سنین مختلف، در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن منتشر می‌شود. همینطور 22 دانشنامه تخصصی در عرصه محیط زیست، سیاست، مدیریت، بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد و دیگر عرصه‌های مهم کشور با رویکرد دینی و قرآنی کار شده و نسخه فضای مجازی آن نیز منتشر شده و نسخه مکتوب بعضی منتشر و بعضی هم منتشر خواهد شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات