۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۴۵۴۴

ویژه نامه چهل وادی صبر در فضای مجازی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه الکترونیکی«چهل وادی صبر‌» به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) از سوی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در فضای مجازی منتشر شد.
اربعين حسيني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه الکترونیکی«چهل وادی صبر‌» به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) از سوی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در فضای مجازی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این ویژه نامه در بردارنده مطالبی همچون«دلیل بزرگداشت اربعین چیست؟»، «عدد اربعین در متون دینی »، «چرایی توصیه اربعین فقط برای امام حسین(ع) »، « درسی که اربعین به ما می‎دهد » و «ارزش پیاده رفتن به زیارت سیدالشهدا(ع) » است.

همچنین،‌ آمار شهدای نهضت کربلا، پیامک جهت تسلیت اربعین حسینی، شرحی بر زیارت اربعین، زیارت اربعین، واگویه‎های دلتنگی، منظومه احساس، انیمیشن صحرای کربلا و تعزیه امام حسین(ع) در ایران، بخشی دیگر از مطالب این ویژه نامه است.

مستندی از سرداب حرم حضرت عباس(ع)، روضه‎های واقعه کربلا در کلام علما، سخت‎ترین واقعه در کربلا، خیمه عزا، کتابخانه حسینی،‌ویژه نامه‎های گذشته، تصاویر ویژه و پس زمینه های رایانه ای، از دیگر مطالب این ویژه نامه است.

در بخشی از این ویژه نامه می خوانیم:« اعتبار اربعین امام حسین(ع) از قدیم الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخی‌ وفاداران به امام حسین(ع) شناخته شده بوده و است‌.

کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ طوسی از روایات‌ فراوان در باره تقویم مورد نظر شیعه در باره ایام سوگ و شادی و دعا و روزه و عبادت است‌، ذیل ماه «صفر» می‌نویسد: نخستین روز این ماه (از سال 121)، روز کشته شدن زید بن علی بن الحسین است‌.

ویژه نامه«چهل وادی صبر » از سوی سرکار خانم مهری هدهدی، تهیه و تنظیم شده است و طراح و گرافیست آن سرکار خانم نرگس علیونی بوده است.

علاقه مندان به استفاده از این ویژه نامه اینترنتی می توانند به پایگاه مؤسسه فرهنگی و ا طلاع رسانی تبیان به نشانی اینترنتی http://www.tebyan.net مراجعه کنند./919/ ت302/ع

ارسال نظرات