۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۴۵۴۴۵
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی هرسین:

دانشمندان برای تحقق صلح باید اخلاق و خرد را با یکدیگر همراه کنند

دانشمندان برای تحقق صلح باید اخلاق و خرد را با یکدیگر همراه کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام عبدی گفت: تحقق صلح به دانشمندانی نياز دارد که خود به صلح می‌اندیشند و اين امکان‌پذیر نیست مگر اینکه دانشمندان اخلاق و خرد را همراه دانش خود کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام حسن عبدی در گفت‌وگو با رسانه ها که به مناسبت روز جهانی علم برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه توسط سازمان فرهنگی، علمی، آموزشی ملل متحد یونسکو و شورای بین‌المللی علوم نام‌گذاری شد و این نام‌گذاری هرچند ارج گزاردن به علم و فناوری علمی و بانیان علم خوانده شده درعین حال تلاش در راستای ايجاد پیوند میان فناوری‌های علمی و بهبود کیفیت زندگی عمومی و کاهش و مهار تهدیدهای اقلیمی ناشی از تولید و فناوری‌های تکنولوژیک نيز بوده‌ است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین افزود: تاکنون‌ تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا از مزایای علم و فناوری در راستای بهبود کیفیت زندگی بشریت بهره‌برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه فرصتی را برای موسسات علمی، دولت‌ها، اجتماعات مدنی و دانشمندان فراهم‌ می‌کند تا در مورد صلح و توسعه که از اساسی‌ترین مفاهیم اجتماعی است به‌ بحث و تبادل نظر بپردازند.

حجت الاسلام عبدی عنوان کرد: صلح جهانی مورد نظر يونسكو صلحی است که در اذهان بشر ساخته می‌شود چرا که جنگ پیش از آنکه اتفاق بیفتد در ذهن مردم شکل می‌گیرد، در حوزه‌ علم نيز تحقق صلح به دانشمندانی نياز دارد که خود به صلح می‌اندیشند و اين امکان‌پذیر نیست مگر اینکه دانشمندان اخلاق و خرد را همراه دانش خود کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین افزود: متاسفانه در این خصوص از دوران‌ جنگ‌های جهانی به‌ بعد که هم‌زمان با پیشرفت علم و فناوری علمی بود بعضی از سیاست‌مداران قدرت طلب و دولت‌های استکبار غربی از جمله آمریکا برای سیطره پیدا کردن بر کشورهای دیگر و پیشبرد اهداف سیاسی خود علم و تکنولوژی را به‌کار گرفته و در کشتارهای جمعی استفاده کردند.

وی تصریح کرد: نمونه این موضوع را می‌توان در کشتار فاجعه‌بار هسته‌ای ژاپن توسط آمریکا یا کشتارهای جمعی بیولوژیکی ویروس کووید ۱۹ در سرتاسر جهان، مشاهده کرد که باعث کشته شدن میلیون‌ها انسان در دنيا شد و البته خیانتی بزرگ به علم و جامعه علمی و بشریت است./1400/

ارسال نظرات