۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۴۵۵۳۲
دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی خبر داد؛

همکاری ۳۳ مرکز داخلی و ۹ مرکز بین المللی در کنگره علامه طباطبایی / ارسال ۲۳۵ مقاله به دبیرخانه کنگره

همکاری ۳۳ مرکز داخلی و ۹ مرکز بین المللی در کنگره علامه طباطبایی / ارسال ۲۳۵ مقاله به دبیرخانه کنگره
خراسانی در نشست خبری با اصحاب رسانه از ارسال ۲۳۵ مقاله و همکاری ۳۳ مرکز داخلی و ۹ مرکز بین المللی در برگزاری کنگره بین المللی علامه طباطبایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محمد باقر خراسانی در نشست خبری تشریح برنامه های کنگره بین المللی علامه محمد حسین طباطبایی که صبح امروز در خبرگزاری حوزه برگزار شد، با اشاره به همکاری ۳۳ مرکز داخلی و ۹ مرکز بین المللی در برگزاری کنگره بین المللی علامه طباطبایی اظهار داشت: آغاز فرایند برپایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی همزمان با چهلمین سالگرد ارتحال علامه از دو سال پیش رسما کار خود را آغاز و پیش نشست های مختلفی در این راستا برگزار شده است.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی افزود: در این کنگره به همه ابعاد شخصیتی و دانشی علامه طباطبایی همچون قرآن و حدیث، حکمت نظری، حکمت علمی، کلام و ادیان، عرفان و اخلاق، فقه و اصول و مباحث تفسیری و فلسفی علامه طباطبایی پرداخته خواهد شد و تلاش ما در این کنگره این است که به همه ابعاد دانشی علامه پرداخته شود.

خراسانی بیان داشت: کمیته علمی کنگره علامه طباطبایی با حضور۴۰ شخصیت حقیقی و حقوقی از حوزه و دانشگاه تشکیل شده و آیت الله فیاضی ریاست کنگره و حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا دبیری علمی آن را برعهده داشتند.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی با بیان این که فراخوان مقاله با استقبال اساتید حوزه و دانشگاه مواجه شده است ابراز کرد: تعداد ۳۵۹ چکیده مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که بیشترین حجم چیکده مقالات در بخش قرآن و حدیث می باشد.

وی افزود: حدود ۷۳ درصد چکیده ها پذیرش شده و ارزیابی های متعددی بر روی ۲۳۵ مقاله ارسال شده صورت گرفت و در نهایت ۱۱۴ مقاله برای ارائه در کمیسیون های تخصصی آماده شد.

خراسانی با اشاره به ضرورت گفتمان سازی و تبیین شخصیت علمی، اخلاقی، بررسی آراء و اندیشه های علامه طباطبایی و تلاش این کنگره برای برپایی پیش نشست های متعدد در داخل و خارج از کشور بیان داشت: برپایی پیش نشست های متعدد در داخل و خارج با حضور ۷۴ دبیر علمی از نوآوری ها و ابتکارات کنگره بین المللی علامه طباطبایی است و تاکنون ۱۳۱ پیش نشست برگزار و تا پایان ۲۰ آذرماه نیز به ۱۴۲ پیش نشست خواهد رسید.

همکاری ۳۳ مرکز داخلی و ۹ مرکز بین المللی در کنگره علامه طباطبایی / ارسال ۲۳۵ مقاله به دبیرخانه کنگره

دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی بیان داشت: پیش نشست هایی در هندوستان و عراق برگزار کردیم و که با استقبال خوب اندیشمندان مواجه شد و ان شاءالله ۳ پیش نشست دیگر را نیز در کشور ترکیه برگزار خواهیم کرد.

خراسانی اظهار داشت: کنگره بین المللی علامه طباطبایی با هدف فرهنگ سازی به بخش عمومی جامعه توجه کرده و زندگی نامه روان، مختصر و جامعی را از زندگی نامه علامه طباطبایی در دستور کار قرار داده است.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی ابراز کرد: مستند زندگی نامه علامه طباطبایی و مستند المیزان از جمله آثار فاخری است که به فرایند شکل گیری و تدوین المیزان از زبان خود علامه پرداخته و تشریح و ویژگی های المیزان از زبان بزرگان حوزه را با زبان های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی و اردو ارائه کرده است.

خراسانی با اشاره به بُعد هنری علامه طباطبایی در زمینه های خوشنویسی، معماری، شعر و ادبیات اظهار داشت: ویراست دوم کتاب حاوی اشعار علامه که منتشر شده است نیز در دست اقدام قرار دارد.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی بیان داشت: کنگره بین المللی علامه طباطبایی در روز چهارشنبه ۲۴ آبان همزمان با چهل و دومین سالروز رحلت علامه با پیام مقام معظم رهبری، آیت الله سبحانی و آیت الله جوادی آملی برگزار و آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنران آن خواهد بود.

وی افزود: اختامیه کنگره بین المللی علامه طباطبایی روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه مصادف با روز جهانی فلسفه در تهران و در سالن همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا(س) با سخنرانی آیت الله رئیسی رئیس جمهور، دکتر حداد عادل، مخبر دزفولی و یکی دیگر از شخصیت های بین المللی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات