۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۷۴۵۵۶۵
ابطحی:

جهان جدیدی درحال شکل‌گیری است

جهان جدیدی درحال شکل‌گیری است
ابطحی هندسه قدرت جهانی را در حال بهم خوردن دانست و گفت: جهان جدیدی درحال شکل‌گیری است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سید مجتبی ابطحی در هجدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های شهید آیت الله بهشتی مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، اظهار کرد: در ایام بسیار مهم و حساسی قرار داریم، جهان جدیدی در حال شکل‌گیری است و هندسه قدرت جهانی در حال بهم خوردن و جهان جدیدی در حال شکل‌گیری است.

هم‌رزم سردار سلیمانی با بیان اینکه خلق قدرت از اهمیت بسیاری برخوردار است و امام خمینی(ره) با خلق قدرت، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جریان‌هایی تلاش کردند سپاه یا ارتش را منحل کنند ولی به لطف خدا، امروز علاوه بر ارتش و سپاه، حزب الله، حشد الشعبی، انصارالله، حماس و ... نیز شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در عالم، جبهه مقاومت از اهل‌سنت تحت رهبری فقیه شیعه فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت تحت امامت و ولایت مقام معظم رهبری به این بینش، بصیرت و اقتدار رسیده است؛ پدیده‌های جدیدی در جنگ اکراین خلق شئ؛ دنیا سرگرم اکراین شده بود و از خاورمیانه غفلت کرده بود.

ابطحی با اشاره به اینکه این غفلت بسیار بزرگ بود، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند کرانه باختری را هم مسلح کنید و دشمن تمام تمرکز را بر کرانه باختری قرار داد و از غزه غفلت کرد، در غزه برای تداوم عملیات و جنگ نیز تمهید شد؛ غفلت بعدی دشمن در بعد فرهنگی بود؛ چندین سال است که موکب الاقصی در مسیر کربلا برپا شده است و مقاومت نرم نیز درحال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ خادم الحسین(ع) فلسطینی در موکب الاقصی حضور داشتند، بیان کرد: این جریان فرهنگی موجب شد به تدریج نام‌ گذاری‌های حسن و حسین در میان فلسطینیان رواج پیدا کند؛ دشمن تا امروز هیچ ابتکار عملی نداشته است، نبرد امروز، نبرد ماهیت خود اسرائیل است و به عنوان جنگ استقلال دوم شناخته می‌شود.

ابطحی با اشاره به اینکه پس از شکست اسرائیل زلزله‌های سیاسی و اقتصادی در جهان رقم خواهد خورد، مطرح کرد: اسرائیل در اصل یک گروه تروریستی بود سپس به ارتش تبدیل شد و بعد دولت تشکیل داد و امروز به دنبال تشکیل ملت بود؛ امروز آمریکا و اروپا تحمل هزینه حفظ اسرائیل را ندارد، موج حرکت غرب نیز نشان از شکل‌گیری جریان عدالت‌خواهی دارد.

وی با اشاره به اینکه همه این تظاهرات در راستای تغییر نظم نوین جهانی است، خاطرنشان کرد: امروز فطرت انسانی در دنیا بیدار شده است؛ تا امروز شجاعت مردم فلسطین در تحمل سختی بوده است، از امروز شجاعت مردم فلسطین در میدان نبرد نیز درحال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دنبال سلطه نظامی نیست بلکه به دنبال ترویج گفتمان است، یادآور شد: اگر بخواهیم زمینه‌سازی ظهور را انجام دهیم باید گفتمان مشترکی داشته باشیم؛ نبرد امروز در تدبیر جبهه مقاومت است، ابراز کرد: از شهید و خون نباید ترسید چرا که تمام این شهدا در مسیر زمینه‌سازی ظهور هستند.

ارسال نظرات