۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۴۵۸۴۵
حجت الاسلام اکبری شاهرودی تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش های فقهی

جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش های فقهی
حجت الاسلام اکبری شاهرودی در نشستی خبری جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش های فقهی را تشریح کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن اکبری شاهرودی مدیر دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش های فقهی در نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش های فقهی با اشاره به اینکه اولین نمایشگاه تخصصی پژوهش های فقهی در سال گذشته برگزار شد، گفت: این نمایشگاه مورد تحسین و تمجید علما و بزرگان نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت و تمام نهادها و مراکز فقهی تولیدات مکتوب و دیجیتال خود را در این نمایشگاه ارائه کردند.

وی امتیازات این نمایشگاه را جلوگیری از نواقص و موازی کاری مراکز فقهی برشمرد و مطرح کرد: ثبت نام این نمایشگاه از 24 تا 30 آبان ماه برای ناشران و موسسات تخصصی فقه و اصول آغاز می شود، متقاضیان برای ثبت نام باید به نشانی اینترنتی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام مراجعه کنند و بعد از پالایش و بررسی در 10 آبان نتایج نهایی اعلام می شود. 

حجت الاسلام اکبری شاهرودی مدت نمایشگاه را 23 تا 30 آذر ماه اعلام کرد و افزود: مراسم افتتاحیه این مراسم ساعت 10 صبح در طبقه منفی دو مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با سخنرانی آیت الله فاضل لنکرانی آغاز می شود؛ روز شنبه نمایشگاه از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 20 مخصوص بانوان فقه پژوه است و روز یکشنبه به دلیل شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها  نمایشگاه تعطیل است.

مدیر دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش های فقهی با اشاره به فعالیت سی ساله مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم الاسلام در زمینه فقهی مخصوصا فقه معاصر و پژوهش اعلام کرد: این مرکز با زحماتی آیت‌الله فاضل لنکرانی، مرجع تقلید فقید شیعیان در تاسیس کشیده است و تدبیر آیت‌الله محمد جواد فاضل در اداره به برترین مرکز فقهی جهان تشیع تبدیل شده است.

وی ضمن بیان اینکه در ایام نمایشگاه هرروز بعد از نماز مغرب و عشا از یک کتاب رونمایی و معرفی می شود، اضافه کرد: 460 عنوان کتاب اصولی و فقهی با محوریت مسائل مستحدثه در فقه پزشکی، هنر، معماری و شهرسازی، قرآن و حدیث و ... در این نمایشگاه عرضه خواهد شد، محوریت اصلی معرفی آثار فقهی اصولی مراکز حوزوی است.

حجت الاسلام اکبری شاهرودی با تاکید براینکه معاونت آموزش و معاونت پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام تفاهم نامه های را با نهادهای اجرایی و تقنینی داشته است، ابراز کرد: معاونت پژوهش نیازهای حکومت را رصد می کند و با پژوهشگرانی که تربیت کرده این نیازها را برطرف می کند.

ارسال نظرات