۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۴۵۹۳۵
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

پرستاری از با ارزش ترین و مقدس ترین مشاغل است

پرستاری از با ارزش ترین و مقدس ترین مشاغل است
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: حرفه پرستاری، علاوه بر اثراتش روی بیمار، آثار ارزنده ای بر شخصیت فرد پرستار برجا می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم ضمن درود و صلوات به شهدای غزه و پرستاران بیمارستان های غزه که زیر حملات وحشیانه اسرائیل کودک کش صهیونیست حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند و با درود صلوات به روح پاک شهدای مدافعین سلامت گفت: پرستاران اسوه ایثار، مهربانی، محبت، مقاومت و شجاعت هستند ما مقام شامخ آنان را ارج نهاده و این روز را گرامی می داریم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: حرفه پرستاری، علاوه بر اثراتش روی بیمار، آثار ارزنده ای بر شخصیت فرد پرستار برجا می گذارد.

امام جمعه تبریز یادآور شد: پرستار با پذیرش کارهای بیمار، در حقیقت  خودخواهی  را در خود  از بین  می برد و دیگرخواهی و نوع دوستی را در وجود خود نهادینه می کند و روحیه فروتنی و نرم خویی را در پرستار افزایش می دهد و خودبینی را از وی دور می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم پرستاری را از با ارزش ترین و مقدس ترین شغل ها عنوان و بیان کرد: پرستار با پذیرش کارهای بیماران خودخواهی خود را از بین می برد و دگر خواهی و نوع دوستی را در خود نهادینه می کند و روحیه فروتنی و نرم خویی در پرستاران افزایش می یابد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید بر رفتار خوب و اخلاق خوش پرستاران با بیماران گفت: تجربه نشان داده است که بیماران به کسانی که از آنان مراقبت یا پرستاری می کنند اعتماد بیشتری می کنند و این به روند درمان بیماران نیز کمک زیادی می کند و نگاه آمیخته با رضایت و امیدوارانه پرستاران، بیماران را برای زندگی دوباره و فارغ شدن از درد و رنج بیماری امیدوار می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به این قشر زحمتکش با بیان اینکه انتخابات ششمین دوره نظام پرستاری در آذربایجان شرقی با مشارکت حداکثری و استفبال پرشور گروه های پرستاری، هوشبری، اتاق عمل، بهیار، پرستار دندانپزشکی و فوریت های پزشکی در نهایت آرامش و بدون شبهه و با سلامت کامل برگزار شد و شاهد افزایش ۲۵ درصدی مشارکت همکارانمان در این دوره از انتخابات بودیم.

دکتر بهمن نقی پور ادامه داد: بیش از یازده هزار نفر پرستار در استان آذربایجان شرقی به مردم عزیزمان خدمات مورد نیاز پرستاری ارائه می کنند که 67 درصد آنان در مراکز دانشگاهی مشغول خدمت رسانی به بیماران آنهم در سخت ترین لحظات هستند.

وی در پایان افزود: پرستاران در دوران کرونا این خدمتگزاری و اخلاص خود را نشان دادند.

وحید نستوهی
ارسال نظرات