۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۷۴۵۹۴۳
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تشریح کرد؛

رویکردهای دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه فضای مجازی

رویکردهای دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه فضای مجازی
اصفهان ـ حجت الاسلام والمسلمین واعظی گفت: اصلی‌ترین وظیفه و رسالت ما توانمند کردن فعالان رسانه می‌دانیم چرا که بنا نیست دفتر تبلیغات کنش‌گر میدانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد واعظی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در همایش تجلیل از طلاب فعال در فضای مجازی، هنر و رسانه ضمن پاسخگویی به درخواست‌ها، انتقادات و پیشنهادات فعالان عرصه رسانه، گفت: یازده سال گذشته همان سال اول که منصوب به ریاست دفتر تبلیغات شدم پیشنهاد کردم اداره کل تبلیغ نوین راه‌اندازی شود و در سال 1397 که خدمت مقام‌معظم رهبری رسیدیم در گزارش خود اشاره کردم احساس نیاز هست در فضای مجازی برای جریان‌سازی و شبکه‌سازی و تقویت ظرفیت طلبه های فعال کاری انجام بدهیم و ایشان استقبال کردند.

وی در ادامه افزود: پس از این به سمت تشکیل و تاسیس معاونت فصای مجازی رفتیم و در جلسه امروز با توجه به صحبت‌های فعالان عرصه رسانه و هنر بسیار مصمم شدم اداره‌ای که اینجا هست را تقویت کنیم چرا که با پتانسیلی که دیده شد می طلبد اصفهان را جدی بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به ایجاد ظرفیت کار بین‌المللی در فضای رسانه اظهار کرد: به دلیل سابقه زیادی که دارم در کار بین‌الملل احتیاج به موضوعات و تیتر‌های مشترک مانند مسائل خشونت علیه کودکان غزه، و معرفی واقعی شخصیت امام‌حسین (ع)  و... دارید و اگر خیال کنید دغدغه بومی که اینجا دارید را مطرح کنید معلوم نیست خیلی مخاطب داشته باشید.

وی در خصوص مسئله نیاز فعالیت آموزشی در دفتر تبلیغات تصریح کرد: اصلی‌ترین وظیفه و رسالت ما توانمند کردن فعالان رسانه می‌دانیم چرا که بنا نیست دفتر تبلیغات کنش‌گر میدانی شود بلکه بنا هست که کنشگران را تقوبت کنیم و با آموزش‌ها و پشتیبانی‌ها افرادی که در صحنه کنشگری می‌کنند از حوزه و روحانیت را حمایت کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان کرد: برای روند بحث کار تشکیلاتی و شبکه‌سازی در حال حاضر در قسمت آموزش های کاربردی در معاونت فرهنگی تبلیغی برای تبلیغ سنتی کلی آموزش ضمن خدمت مبلغان داریم و لازم است یکسری دوره‌های آموزشی تعریف شود به غرض مهارت افزایی و دانش‌افزایی برای افرادی که می‌خواهند در زیست‌بوم فضای مجازی پس از نیازسنجی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در مورد مباحث مبنایی و عقب بودن مسائل حوزوی مطرح شده، اگر بخواهیم اینگونه نگاه کنیم در همه چیز عقب هستیم مثلا در بحث هوش مصنوعی آمریکا ۵۰ میلیارد و چین ۲۲ میلیارد و اسرائیل ۴ میلیارد گذاشته و ما اگر بتوانیم نفت را درست بفروشیم ۱۸ میلیارد می‌شود که با آن هزار کار باید در کشور انجام بدهیم منتهی چیزی که ما باید روی آن تکیه کنیم قدرت معنایی و محتوایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی در ادامه گفت: در قضیه غزه در کنار امپراطوری رسانه دنیا که دست صهیونیست ها است در مقابل صلابت و ایمان رزمنده‌ها و کار رسانه‌ای که الجزیره کردند و بدنه فطری بشری که احساس تکلیف کرد در مقابل این فاجعه انسانی واکنش نشان داد باخت.

وی در خصوص ضرورت فعالیت و وساطت دفتر تبلیغات در شبکه‌سازی خاطرنشان کرد: بار زیادی از آموزش حوزویان فعال در فضای مجازی را دفتر تبلیعات به عهده دارد اما یک عده هستند نیاز به دوره دیدن ندارند و احتیاج به شبکه‌ شدن با هم دارند که قدم بیشتری برای آن باید برداشته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به انتقادر یکی از فعالان رسانه به مرکز نوآوری اشراق تصریح کرد: وقتی چیزی وارد قالب‌های رسمی شود چارچوب‌های خود را دارد و ما نمی‌توانیم‌بگوییم فقط می‌خواهیم آموزش به طلبه‌ها بدهیم بلکه روال خود را دارد و باید طرح و ایده چه از طرف طلبه‌ها چه افرادی دیگر بیاید و بررسی شود و اگر ظرفیت پشتیبانی دارد طی مراحلی پشتیبانی شود تا ایده فعلیت بخشیده شود و به مرحله‌ای برسد که بتواند سرتیفیکیشن لازم را از معاونت علمی بگیرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات