۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۷۴۵۹۹۰
امام جمعه تبریز:

دوری نسل جوان از کتابخوانی خطر بزرگی برای کشور است

دوری نسل جوان از کتابخوانی خطر بزرگی برای کشور است
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم دوری نسل جوان از کتابخوانی را خطر بزرگی برای کشور توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گردهمایی کتابداران استان عنوان کرد: تأثیر  عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت  روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: بی شک گسترش کتاب خوانی به عنوان ضرورتی  اجتناب ناپذیر، تنها زمانی به فرهنگی  عمومی تبد یل  می شود که جامعه آن را نیازی پایان ناپذیر و وسیله ای برای رشد و پو یایی  شخصیت خود بداند.

وی گفت: با توجه به اهمیتی که دین مبین اسلام و بزرگان دینی به مطالعه داده اند، بر ای دفاع از آرمانهای د ینی  و فرهنگ اسلامی  و جبران عقب ماندگی  ها و رسیدن به خود باوری، با ید  فرهنگ مطالعه همگانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه بیان کرد: متاسفانه،  کتاب و کتابخوانی در سالهای اخیر در برابر یکه تازی فضای مجازی همواره گامهایی رو به عقب داشته که باعث نگرانی بسیاری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان در پایان سخنان خود تصریح کرد: دور ی نسل جوان از کتاب و کتابخوانی خطری است که همچنان در کشور خودنمایی می کند و ضروری است که در  ا ین زمینه  اقدامات اساسی صورت گیرد، در فضای مجازی همچنان حجم بالایی از اطلاعات نادرست، شبهه آمیز و شایعات جابجا می شود که هرگز نمیتواند جای مطالعه درست را بگیرد. 

وی در پایان با دعوت از خیرین جهت سرمایه گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی افزود: به افراد واقف و اهل خیر توصیه می‌کنم در مسیر اهدای کتاب به کتابخانه ها و ساخت کتابخانه پیشقدم شوند که یکی از بارزترین مصادیق امور خیر و تهیه توشه برای آخرت است.

وحید نستوهی
ارسال نظرات