۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۴۶۱۶۴
حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی:

بزرگترین کار بانوان نیروسازی در خانواده است

بزرگترین کار بانوان نیروسازی در خانواده است
تولیت مدارس علمیه آیت الله حق شناس و آیت الله مجتهدی با بیان اینکه اهتمام و جدیت در انجام وظیفه از دیگر ویژگی های مهمِ حضرت زینب سلام الله علیها است، گفت: شهید آرمان کار را جدی برای خدا انجام داد و این جدیت را از زینب کبری سلام الله علیها آموخته بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی، در نشست تبیین اندیشه سیره حضرت زینب سلام الله علیها به مثابه الگوی جهاد تبیین، از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، که به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها، برگزار شد، با اشاره به دلایل عظمت شخصیتی حضرت زینب(س) اظهار داشت: یکی از راه های شناخت عظمت شخصیتی این بانو، توجه به خطبه های تبیینی وی است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن تمام تلاشش را کرده بود، تمام نیروهایش را به میدان آورده بود و تمام مکر و نیرنگش را نیز به کار برده بود، گفت: اما حضرت زینب سلام الله علیها مقاومت کرد و با ایستادگی خود  تمام این نقشه ها را بر ملا کرد، لذا خطاب به لشکر یزید فرمود: «شما تمام کید و نیرنگتان را به کار ببرید، و تمام تلاشتان را بکنید!» یعنی سعی و تلاش دشمن باعث عقب کشیدن حضرت زینب(س) نیست بلکه استوارتر ادامه می دهد. 

حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی، جهادِ تبیین را از عوامل عظمت شخصیتی حضرت زینب (سلام الله علیها) دانست و افزود: حضرت زینب سلام الله علیها در خطبه ای خطاب به یزیدیان فرمود: دسیسه لشکر یزیدیان برای این است که ذکر اهل بیت علیهم السلام از بین برود، اثری از وحی نماند و کسی از این امور دفاع نکند و هر کس که خواست از حق دفاع کند خجالت بکشد، از این طریق یزیدیان می خواستند در جامعه حاکم شوند، حماسه بزرگ زینب کبری و حضرت سجاد سلام الله علیهما بود که با ایستادگی حقیقت حرکت باطل را نمایان ساختند.

تولیت مدارس علمیه آیت الله حق شناس و آیت الله مجتهدی افزود: تمام هم و غم یزیدیان این بود که ذکر اهل بیت علیهم السلام نباشد، تمام هم و غم آنها این بود که اثری از وحی نباشد،حضرت زینب سلام الله علیها فرمود: قسم جلاله می خورم که نمی توانید ندای وحی را خاموش کنید، حال چرا تلاش دشمن محقق نشد؟ چون زینب کبری سلام الله علیها با جهادِ تبیین، باعث شد که حرکت در مسیر حق متوقف نشود.

حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی اهتمام و جدیت در انجام وظیفه را از دیگر ویژگی های مهمِ حضرت زینبسلام الله علیها خواند و عنوان کرد: شهید آرمان علی وردی از نمونه های امروزی ایستادگی است، کار برای خدا ماندگار می ماند، آن لحظه که آرمان را زدند، هیچ کس گمان نمی کرد که این آرمان کیست و چه روحیاتی دارد؟ آرمان کسی بود که اگر زلزله بود، به کمک می رفت و اگر سیل بود به کمک مردم می رفت، شهید آرمان کار را جدی برای خدا انجام می داد. این جدیت و اخلاص را آرمان عزیز از زینب کبری سلام الله علیها آموخته بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی، با اشاره به ضرورت اقدام سریع در بزنگاه، عامل موفقیتِ حضرت زینبسلام الله علیها را حضور به موقع دانست و در این باره افزود: اگر کسی آنقدر داد و بیداد کند که به بگویند شلوغچی، دیگر در بزنگاه نمی تواند تاثیر گذار باشد؛ جهادِ تبیین و روایتِ حقّ حضرت زینب سلام الله علیها در بزنگاه و موثر بود، باید توجه داشته باشیم که بزرگترین و اصلی ترین کار بانوان نیروسازی در خانواده است و نباید سایر امور باعث غفلت از آن شود. 

در پایان این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی به برخی از سوالات در موضوع وظایف بانوان در جهادِ تبیین و امیدآفرینی پاسخ داد.  

گفتنی است این مراسم، در شامگاه میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها مصادف با بیست و هشتم آبان ۱۴۰۲، در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد.

ارسال نظرات