۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۷۴۶۲۴۲
نماینده ولی فقیه در فارس:

حضور روحانیت در مدارس موجب تحول در تعلیم و تربیت می شود

حضور روحانیت در مدارس موجب تحول در تعلیم و تربیت می شود
حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: ارتباط سازنده روحانیون و دانش آموزان موجب تربیت نسلی برای پشتوانه انقلاب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در نشست منطقه ۳ کشوری ستاد همکاری‌های حوزه علمیه آموزش و پرورش گفت: برگزاری چنین جلساتی فرصت مناسبی برای ایجاد همدلی و هماهنگی حوزه علمیه و آموزش و پرورش است چرا که تعالی و رشد نظام تعلیم و تربیت ضرورتی است که در جامعه همیشه ملموس بوده و مردم انتظار دارند که آموزش و پرورش رو به پیشرفت باشد.

وی افزود: دنیای امروز در حال تغییرات زیادی است و از این رو نظام تعلیم و تربیت نیز باید دچار تحولاتی بشود و این امر با تصمیمات کلان و مبنایی در ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش محقق خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه فارس اظهار داشت: مبلغین و روحانیونی که به عنوان طرح امین در مدارس حضور پیدا می کنند باید مهارت های لازم را کسب کنند و زمانی که این مهارت‌ها مبتنی بر مبانی فکری و فلسفی باشد زمینه ابتکار عمل و ایجاد مهارت‌های جدید در تربیت جوانان را فراهم می کند.

وی یادآور شد: با ارزیابی طرح امین در می یابیم که حضور روحانیت در آموزش و پرورش فضای تعلیم و تربیت در مدارس را دچار تغییر و تحول نمود و همین ارتباط سازنده مبلغین و دانش آموزان موجب می شود نسلی برای پشتوانه انقلاب تربیت شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام تاکید کرد: برای تربیت باید عقلانیت را در متربیان تقویت نمود چرا که عقلانیت موجب دین پذیری می شود و برای تحقق آن باید فلسفه و عقلانیت را از کودکی در دانش آموزان نهادینه کرد.

ارسال نظرات