۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۴۶۳۱۱
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

حضرت زینب؛ بانویی بیدارگر و حرکت بخش

حضرت زینب؛ بانویی بیدارگر و حرکت بخش
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برجسته‌ترین بُعد شخصیت حضرت زینب استحکام شخصیتی آن حضرت است، حضرت زینب را زنی بیدارگر، حرکت بخش و الهام ساز دانست که مدیریت بحران کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ابتدای درس خارج فقه خود ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب سلام الله علیها اظهار داشت: ابعاد شخصیتی حضرت زینب به گونه‌ای است که برجسته‌ترین بُعد آن، استحکام شخصیتی حضرت حضرت زینب سلام الله است.
 
وی افزود: استحکام شخصیتی حضرت زینب ریشه در ایمان بالا، معرفت، یقین، یاد و اعتماد به خدا و ریشه در بصیرت و آینده نگری دارد و مقام این حضرت بالاتر از آن است که ایشان را در حد یک پرستار در مجموعه ای در کربلا در نظر گرفت؛ چرا که حضرت زینب زنی بیدارگر و حرکت بخش و الهام سازی است که مدیریت بحران کرد.
 
آیت الله کعبی بیان داشت: نباید حضرت زینب سلام الله علیها را در حد زنی ذلیل، ضعیف و افتاده تلقی کرد که تنها گریه کودکان کربلا را ساکت می‌کند و چاره‌ای جز تحمل ندارد؛ بلکه ایشان در کنار امام سجاد علیه السلام مدیریت بحران کرد و نقشی که حضرت زینب داشت با نقش امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس علیهما السلام قابل مقایسه است.
 
وی افزود: حضرت زینب توانست ضعف را به قدرت و تهدید را به فرصت تبدیل کند و دو سخن تاریخی از آن حضرت به یادگار مانده است که اوج توحید و عرفان زینبی و اوج اعتماد به خدا و آینده نگری است و جمله توحیدی آن حضرت «ما رأیت الا جمیلا» و جمله آینده نگری ایشان جمله «فَکِد کَیْدک وَاسْعَ سَعْیک و ناصِبْ جُهْدَک فوالله لا تمحُو ذکرنا و لا تُمیتُ وَحْیَنا» است.
 
آیت‌الله کعبی با اشاره به صبر زینبی مادران شهدا در فلسطین اشغالی و قرار دادن حضرت زینب کبری به عنوان الگوی خود خاطرنشان کرد: امروز مردم اسطوره‌ای غزه که اقتدار و مظلومیت را با همدیگر جمع کرده‌اند در اوج پیروزی هستند و علی رغم جنایت های وحشیانه رژیم صهیونسیتی در فلسطین، کلام آنان، کلام ما رأیت الا جمیلا است.
ارسال نظرات