۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۴۶۳۲۷

نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم برگزار شد

نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم برگزار شد
نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم با موضوع دین، معنویت و مقاوم سازی خانواده در جهان متحول در پژوهشکده زن و خانواده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و تعالی خانواده، ششمین پیش نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم با موضوع دین، معنویت و مقاوم سازی خانواده در جهان متحول روز سه شنبه 30 آبان ماه 1402 در محل پژوهشکده زن و خانواده با حضور اساتید و کارشناسان برگزار شد.

در این نشست محمد مهدی یوسفی عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با اشاره به اینکه خانواده با رخدادهای تحولی و غیر هنجاری مانند حوادث در طول زندگی مواجه است، گفت: عصر حاضر به علت سرعت تغییرات، متفاوت از سده های گذشته انسان معاصر را همراه دلهره و اضطراب کرده است.

یوسفی با بیان اینکه کشورهای خارجی با شعار حمایت از خانواده وارد عرصه های رقابتی می شوند، مطرح کرد: این کارها نشان می‌دهد تهدید خانواده جهان شمول است؛ خانواده در این شرایط چگونه می تواند از نظام اخلاقی و ارزشی خود دفاع کند؛ از دست دادن یکپارچگی و کم و زیاد شدن ارزش ها باعث اضطراب در خانواده می شود.

مسعود جان بزرگی عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین در این نشست با تاکید براین که بحث در مورد مراقبت معنایی، هسته خانواده مقاوم است، عنوان کرد: ما خانواده را در درجه اول یک سیستم می دانیم، معتقدیم زن، مرد و فرزندان زمانیکه در خانواده قرار می گیرند نقش آنها تعقییر می کند.

وی با تاکید براینکه اصل توحیدی می گوید خانواده زمانی موفق خواهد بود که همگی منسجم در راستای توحید حرکت کنند، تصریح کرد: توحید یعنی اعتقاد به خدای یگانه؛ هرچیزی که یگانه نیست یگانه ساز نیست و با کار بالینی درستی این نظریه به اثبات رسیده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به بحث مقاومت درون سیستمی در خانواده معنوی خدا سو، ابراز کرد: با توجه با سستی، آسیب پذیری و تزلزل خانواده نه تنها در ایران بلکه در کل جهان می خواهیم مقاومت سیستم خانواده افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک 13 میلیون جوان در سنین 18 تا 35 سال در جامعه ازدواج نکرده، تصریح کرد: دلیل آنها اعتماد نداشتن به تشکیل خانواده است؛ خانواده معنوی نظامی است که دو فرد غیر همجنس میثاق محکم و معنوی با هدف دستیابی مشترک به رستگاری با تربیت نسل توحیدی شکل می دهند.

ارسال نظرات