۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۷۴۶۴۰۴
آیت الله کعبی تاکید کرد؛

لزوم مقاوم بودن روحانیت در تطمیع ها، تهدیدها و تزویرها

لزوم مقاوم بودن روحانیت در تطمیع ها، تهدیدها و تزویرها
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که روحانیت با بصیرت و زمان شناس، تحت هر شرایطی از حق پیروی کرده و اهل نشست و برخواست با اهل باطل و فساد نیست بر مقاوم بودن روحانیت در تطمیع ها، تهدیدها و تزویرها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی که در مدرسه امام حسین علیه السلام قم برگزار شد با اشاره به لزوم مقاوم بودن روحانیت در تطمیع ها، تهدیدها و تزویرها اظهار داشت: این امر نیاز به مقاوم سازی درونی دارد و مقاوم سازی درونی به این صورت است که ایمان داشته و سر مرز شرع حرکت کند و با بصیرت و زمان شناسی تحت هر شرایطی از حق پیروی کرده و اهل نشست و برخاست با اهل باطل و فساد نباشد.

وی افزود: روحانیت باید به ساخت درونی خود توجه ویژه داشته باشد و ساخت درون نیز تنها با اصطلاحات علمی نیست و باید علم، مقدمه ای برای ایمان و ایمان نیز مقدمه ای برای تقوا باشد و اگر کسی تقوا داشته باشد، بصیرت و شخصیت بسیار محکمی پیدا می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) که فرمود «لا یقیم امر‌الله سبحانه الامن لا یصانع و لا یضارع و لا یتبع المطامع» بیان داشت: کار روحانیت اقامه امرالله است که همان اقامه دین در صحنه های زندگی و تلاش برای تحقق کرامت انسانی است.

آیت الله کعبی افزود: روحانیت تنها زمانی می تواند به این وظایف عمل کند که اول از همه، خود، شخصیت مستحکمی داشته و تزلزل نپذیرفته و تساهل و تسامح نداشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید این روایت از امیرالمومنین(ع) را همه مدیران ارشد و متولیان امور عمومی در سطح عالی، میانی و عملیاتی سرلوحه خود قرار دهند تا بتوانیم به حکومت علوی و حکمرانی امام علی(ع) نزدیک شویم؛ چراکه در غیر این صورت رسیدن به این درجه امکانپذیر نخواهد بود.

آیت الله کعبی یکی از ویژگی‌های شخصیتی روحانیت را اهل طمع و دنیا گرا نبودن عنوان کرد و اظهار داشت: روحانیت باید در زندگی شخصی خود به گونه ای زیست کند که اهل دنیا و لغزش های دنیوی نشود و لازم است طلاب و فضلای حوزه از ابتدای نوجوانی و جوانی در تقویت شخصیت اسلامی خود تلاش و کوشش کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نباید روحانیت اهل مماشات باشد بیان داشت: روحانیت نماینده رسول گرامی اسلام و سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند و با هیچ حربه و ثروتی نمی توان او را از مقام راست و صراط صحیح انصراف داده و راه آنان را کج کرد.

ارسال نظرات