۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۷۴۶۵۲۴

پای هالیوود نیز به جنگ غزه باز شد

پای هالیوود نیز به جنگ غزه باز شد
در حالی‌که هالیوودی‌ها در موضوعات سیاسی، از مخالفت با رییس جمهور پیشین آمریکا دونالد ترامپ تا حمایت از اقلیت‌ها، معمولا مواضع یکسانی می‌گیرند، اما حمله‌ اسراییل به نوار غزه که حدود یک ماه و نیم پیش آغاز شد، باعث آشکارشدن اختلاف‌نظرها در بین اهالی سینمای آمریکا شده است.

تام کروز بازیگر سرشناس سینما مانع اخراج ماها دخیل، از مطرح‌ترین مدیران آژانس سی‌ای‌ای، شد که به دلیل پست اینستاگرامی‌اش به هواخواهی از فلسطین به شدت تحت فشار بود و ماه گذشته از سمت بلندپایه‌ی خود استعفا داد.

"چه چیزی دردناک‌تر از مشاهده‌ی نسل‌کشی است؟ انکار نسل‌کشی." دخیل در صفحه‌ی اینستاگرامش در خصوص کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه توسط نظامیان اسراییلی نوشته بود.

او هم‌چنین با بازنشر پستی از صفحه‌ی Free Palestine که نوشته بود "شما اکنون متوجه می‌شوید که چه کسی از نسل‌کشی حمایت می‌کند"، خشم هم‌کاران خود را برانگیخته بود.

برخی از همکاران دخیل که از اظهارنظر او آزرده شدند، آن‌را «یهود ستیزانه» خواندند؛ در حالی که برخی دیگر معتقد بودند که این موضوع، تأثیر نامطلوبی بر رابطه‌ی او با هالیوود، که از آغاز جنگ غزه شاهد انشقاقی روز‌افزون شده است، خواهد گذاشت. 

آرون سورکین، نویسنده‌ی فیلم‌نامه‌ی شبکه‌ی اجتماعی دیوید فینچر، که از مشتریان طرازاول دخیل بود، پس از این مناقشات آژانس را ترک کرد. استیون اسپیلبرگ، کارگردان سرشناس هالیوود و سازنده فیلم‌های مونیخ، فهرست شیندلر و نجات سرباز رایان، نیز که در مشخصات صفحه‌اش در سایت آی‌ام‌دی‌بی از دخیل به عنوان مدیر نام برده بود، توضیحات صفحه‌اش رو اصلاح کرد.

ورایتی اکنون گزارش داده است که کروز، بازیگر مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن، احتمالا نقش مستقیمی در کاستن از سختی عواقب اظهارنظرهای ضداسراییلی برای دخیل ایفا کرده است و در دیدار با مدیران آژانس سی‌ای‌ای در ابتدای این ماه حمایت خود را از این مدیر عالی‌رتبه ابراز کرده است.

دخیل در نهایت مجبور به عذرخواهی شد و در متنی که ورایتی آن‌را منتشر کرد نوشت: "به خودم افتخار می‌کنم که در سمت صلح و انسانیت ایستاده‌ام؛ از دوستان و هم‌کاران یهودی‌ام که به پیامدهای آن [بازنشر پست‌های ضداسراییلی] اشاره کردند و به من آموختند، تشکر می‌کنم و بابت دردی که باعثش بودم، پوزش می‌خواهم".

آژانس سی‌ای‌ای دو روز پس از عملیات نظامی حماس و بدون اشاره به بمباران بی‌امان غزه توسط رژیم صهیونیستی، حمایت بی‌چون‌وچرای خود از تل‌آویو را اعلام کرده بود.

این در حالی‌ست که طی روزهای اخیر دو بازیگر زن، یکی برنده جایزه اسکار و دیگری یک ستاره نوظهور، پس از اظهارنظرهایی در محکومیت حملات اسراییل به نوار غزه، توسط کمپانی‌های هالیوود کنار گذاشته شدند.

سوزان ساراندون، برنده اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم راه رفتن مرد مرده، پس از اظهارنظر در یک راهپیمایی حامیان فلسطین در نیویورک در هفته گذشته، توسط آژانس استعدادیابی یو‌تی‌ای کنار گذاشته شد.

در ویدئویی که توسط نیویورک پست به اشتراک گذاشته شده است، او به جمعیت می گوید که «یهودیانی که احساس ترس می‌کنند در حال چشیدن طعم مسلمان‌بودن در این کشور هستند که اغلب مورد خشونت قرار می‌گیرند».

"مردم سؤال می‌کنند، مردم ایستاده‌اند، مردم آگاهی کسب می‌کنند، مردم از شست‌شوی مغزی که از کودکی شروع شده بود، دست شسته‌اند." این‌ها جملاتی است که ساراندون خطاب به جمعیت حاضر در تظاهرات ضد صهیونیستی نیویورک می‌گوید و سپس از جامعه‌ یهودی که برای مخالفت با جنگ به خیابان‌ها آمده‌اند تشکر می‌کند.

این بازیگر 77 ساله از آغاز جنگ غزه سیاست‌های جنایت‌کارانه اسراییل را به شدت مورد انتقاد قرار داده و تجاوز رژیم صهیونستی به این منطقه‌ محاصره‌شده را مصداق "پاک‌سازی قومی" توصیف کرده است.

اسپای‌گلس میدیا گروپ نیز ملیسا باررا را از فهرست بازیگران فرنچایز جیغ کنار گذاشت. این بازیگر 33 ساله‌ی مکزیکی در یک پست اینستاگرامی نوشته بود که " با غزه هم‌چون یک بازداشتگاه اسرای جنگی برخورد می‌شود".

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
برچسب ها: هالیوود غزه جنگ
ارسال نظرات