۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۴۶۵۵۵
معاون پژوهش جامعةالمصطفی:

ارائه محتواهای پژوهشی باید مبتنی بر پیوست‌های رسانه‌ای باشد

ارائه محتواهای پژوهشی باید مبتنی بر پیوست‌های رسانه‌ای باشد
معاون پژوهش جامعةالمصطفی(ص) گفت: ارائه محتواهای پژوهشی باید مبتنی بر پیوست‌های رسانه‌ای دنبال شود تا چهره زن جهان اندیش مسلمان در دنیا به‌خوبی نمود پیدا کند.
 

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ عابدی نژاد در جمع دبیران و اعضای انجمن‌های علمی‌پژوهشی و پژوهشگران مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی که در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این مجتمع، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی را بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی نمود.

وی غنای شکلی و محتوایی در عین زیبایی ارائه را از ویژگی‌های بارز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مجتمع آموزشی عالی بنت‌الهدی دانست و تصریح کرد: امید، آینده‌نگری و انگیزه بالا در این کارها و فعالیت‌ها به‌وضوح مشاهده می‌شود.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی با بیان این که امیدواریم سال‌به‌سال و بیش‌ازپیش شاهد رشد و تعالی رویکردهای پژوهشی مجتمع بنت‌الهدی باشیم، اظهار داشت: کارهای فاخری که در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی رقم می‌خورد، نشأت گرفته از فضای صمیمانه و همدلی است و نقش اصلی را ریاست مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی بر عهده دارند.

وی به نقش ارزشمند اساتید و پژوهشگران در ارتقای بنیه‌های پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی تأکید نمود و اذعان داشت: استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و شکل‌گیری فعالیت‌های ارزشمند، اعم از شرکت در همایش‌های بین‌المللی و راه‌اندازی انجمن ترجمه، بسیار ارزشمند است؛ هر اندازه به فعالیت‌های بین‌المللی ضریب دهیم، شاهد ارتقای جایگاه دانشی مجموعه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام‌ عابدی نژاد اطلاع‌رسانی مناسب را از دیگر رویکردهای ارزشمند برای ارتقای فعالیت‌ها و الگودهی به مجموعه نهادهای حوزوی بانوانی در داخل و خارج از کشور دانست و تصریح کرد: ارائه محتواهای پژوهشی باید مبتنی بر پیوست‌های رسانه‌ای دنبال شود تا چهره زن جهان اندیش مسلمان در دنیا به‌خوبی نمود پیدا کند.

وی با تأکید بر این که سالت ما و شما در درجه اول رسالت جهانی است که باید برای آن رسالت و فتح قله‌های علمی جهان برنامه‌ریزی نماییم، اظهار داشت: بانوان مرکز ثقل تقابل تمدنی گفتمان اسلامی و غربی هستند؛ اگر بتوانیم چهره زن آگاه مسلمان جهان اندیش اسلام را به جهان معرفی کنیم، پیروزی ما در تقابل تمدنی قطعی خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ عابدی نژاد در بخش دیگری از این هم‌اندیشی در پاسخ به دغدغه‌های پژوهشگران و دبیران انجمن‌های علمی‌پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، افزایش سهم پژوهش را از معیارهای ارتقای واحدهای دانشگاهی دانست و یادآور شد: در مجموعه‌های علمی عرصه بین‌الملل هر اندازه سهم پژوهش بیشتر باشد، نشان‌دهنده رشد و تعالی آن مجموعه دانشی است.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی عبور از کمیت محوری در برنامه‌های پژوهشی را بسیار مهم توصیف نمود و اذعان داشت: برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی را باید به سمت اثربخشی ببریم و مجموعه فعالیت‌های پژوهشی به سمت تربیت پژوهشی سوق پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌ عابدی نژاد انگیزه درونی را مهم‌ترین مؤلفه اثربخش برای فتح قله‌های علمی و فرهنگی دانست و خاطرنشان ساخت: مجاهدان فی‌سبیل‌الله همه عمر و همت خود را بدون توقف در مسیر شکل‌دهی به تلاش‌های پرثمر و اثربخش سوق می‌دهد.

ارسال نظرات