۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۴۶۶۱۴
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

مردم غزه ایستادگی و مقاومت را بر رفتن و مهاجرت اجباری ترجیح دادند

مردم غزه ایستادگی و مقاومت را بر رفتن و مهاجرت اجباری ترجیح دادند
رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس ضمن تقدیر از وزارت خارجه برای کنش‌گری‌های فعال در موضوع تحولات غزه، گفت: بسیاری از مردم غزه علی رغم بمباران شدید، ایستادگی و مقاومت را بر رفتن و مهاجرت اجباری ترجیح دادند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در گفت‌وگویی در خصوص تحولات غزه و اقدامات منطقه‌ای و بین المللی دستگاه دیپلماسی کشورمان به حضور وزیر امور خارجه در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در راستای پیگیری‌های پارلمانی حوادث و تحولات غزه، گفت: طی این مدت اقدامات قابل توجهی از سوی وزارت خارجه انجام گرفته که مهم ترین آن برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی در ریاض بود.

موضع جمهوری اسلامی همواره دفاع از فلسطین بوده است

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: آقای امیرعبداللهیان  گزارشی از اقدامات انجام شده در نشست کمیسیون امنیت ملی ارائه کرد؛ موضع جمهوری اسلامی همواره دفاع از فلسطین بوده و در سازمان های مختلف این موضوع را بیان داشته است چراکه رژیم صهیونیستی بعنوان رژیمی اشغالگر تحت حمایت قدرت استکباری قرار دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سکوت برخی از کشورها در مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی، افزود: ظلم ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین باعث شد که نسبت به این ظلم ها سخت ترین واکنش ها نشان دهند و ضربه ای مهلک به این رژیم وارد کنند. رژیم صهیونیستی ادعا داشت که امن ترین نقطه دنیا است و قدرتمند ترین سیستم دفاعی و اطلاعاتی را در اختیار دارد اما مبارزان فلسطینی نشان دادند که این ادعاها چیزی جز توهم نیست، نیروهای حماس به راحتی وارد سرزمین های اشغالی شدند و عده ای را اسیر کردند.

ضربه سنگین حماس به رژیم صهیونیستی، حامیان این رژیم را نگران کرد

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس اضافه کرد: بقدری ضربه حماس به رژیم صهیونیستی سنگین بود که حامیان این رژیم نگران شدند و به جهت همدردی وارد سرزمین های اشغالی شدند و ضمن اعلام حمایت کامل خود از جنایات‌های این رژیم، کمک های نظامی بیشماری را به این رژیم ارائه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تصریح کرد: نکته مهمی که وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کرد؛ بحث مقاومت و ایستادگی مردم غزه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی بود؛ بسیاری از مردم در نواز غزه علی رغم بمباران شدید، ایستادگی و مقاومت را بر رفتن و مهاجرت اجباری ترجیح دادند تا از سرزمین خود دفاع کنند.

رژیم صهیونیستی، منفورترین رژیم دنیا نزد افکار عمومی

وی اضافه کرد: در حال حاضر منفورترین رژیم دنیا نزد افکار عمومی، رژیم صهیونیستی است. در ادامه جنایات اسرائیل بی سابقه ترین تظاهرات مردمی در دفاع از مردم فلسطین در آمریکا، انگلستان، آلمان و فرانسه شکل گرفت. در واقع جریان مهم و تاثیرگذاری در دنیا شکل گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه چندین سناریو در خصوص آتش بس وجود دارد، گفت:  ماندن رژیم صهیونیستی در نوار غزه است یکی از سناریوهاست که به هیچ وجه پذیرفتی نیست، سناریو دیگر تحویل نوار غزه به سازمان ملل متحد و سناریو اداره غزه توسط چند کشورعربی تحت نظر سازمان ملل نیز مطرح است یا اینکه غزه توسط حکومت خودگران اداره شود اما با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی نشان داده به هیچ قانونی پایبند نیست، امکان دارد تمام سناریو ها در حد حرف باقی بماند.

سران رژیم صهیونیستی باید بعنوان جنایتکاران جنگی در مجامع بین المللی محاکمه شوند

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بویژه نخست وزیر سفاک این رژیم باید بعنوان جنایتکاران جنگی به مجامع بین المللی معرفی و سران این رژیم محاکمه شوند، همچنین سایر کشورها بویژه کشورهای اسلامی باید تمام روابط خود را با این رژیم قطع کنند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات