۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۴۶۷۵۷
حجت الاسلام محققی:

حضرت زهرا با تبیین جهادگرانه در برابر جریان تحریف ایستاد

حضرت زهرا با تبیین جهادگرانه در برابر جریان تحریف ایستاد
مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به جهاد تبیین حضرت زهرا، اقدامات ایشان را مانعی برای نقشه حذف اسلام و موجب بقای جریان هدایت کاروان بشر تا دوران ظهور ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها که در خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به اینکه وجود اسلام چهار مرحله اسمی، مفهومی، فعلی و اجتماعی را سپری کرد، اظهار داشت: در وجود اجتماعی دین، فعلیت مفاهیم والای اسلام، نظام اجتماعی جدیدی را پدید می آورد که این وجود پس از هجرت پیامبر صل الله و علیه و آله در مدینه النبی شکل گرفت.

ولایت؛ بالاترین مفهوم اجتماعی اسلام

مدیر عامل خبرگزاری رسا با تاکید براینکه در وجود اجتماعی اسلام بالاترین مفهوم ولایت است، عنوان کرد: در این نوع اجتماع، ارتباطات افراد در تناسب با ولی تعریف می شود. همه مبارزه جریان حق و باطل در این جهت است که جریان باطل می خواهد وجود اجتماعی را به وجود اسمی اسلام برگرداند و از دین ظاهری را باقی گذارد.

حضرت زهرا با تبیین جهادگرانه در برابر جریان تحریف ایستاد/م

وی با اشاره به اینکه علمای یهود سعی کردند پس از حضرت موسی دین را به وجود اسمی برسانند، گفت: در دین مسیحیت حتی وجود اسمی دین هم تحریف شد و جریان باطل، مفاهیم محرفی مانند تثلیث را پدید آورد و آیین های جدیدی را ابداع کرد؛ دشمنان اسلام نیز می خواستند الگوی تحریف مسیحیت را دنبال کنند.

حجت الاسلام محققی با بیان اینکه پیامبران اولوا العزم پس از خود اوصیائی داشتند، مطرح کرد: تلاش جانشینان انبیاء دارای شریعت این بود که در برابر جبهه باطل بایستند و نگذراند دین از صحنه اجتماع بیرون رود.

تلبیس حق و باطل؛ هدف جریان نفوذ و تحریف

مدیر عامل خبرگزاری رسا با تاکید براینکه امیرالمومنین(ع) با تدوین قرآن در چند سال خانه نشینی از توطئه تحریف قرآن جلوگیری کرد، ادامه داد: جریان نفوذ و تحریف در سایه منع نقل و کتابت احادیث پیامبر خدا صلی الله و علیه و آله کتمان حقایق و معانی والا و سایر اهداف خود را دنبال کرد تا توانست از طریق تلبیس حق و باطل، شبهه افکنی و تغییر سنت رسول خدا را به انجام برساند؛ اگر احکام اسلام با شرایط خاص خود انجام شود اثرگذار خواهد بود، مثلا نماز و حج به شرطی دارای آثار معنوی فردی و عمومی است که به صورت صحیح به جا آورده شوند. عملی که از غیر منبع اصیل و با قیاسات و استحسانات انجام شود اثرگذار نیست.

حضرت زهرا با تبیین جهادگرانه در برابر جریان تحریف ایستاد/م

وی با اشاره به اینکه دستگاه جعل روایت مسائلی را به پیامبر(ص) نسبت داد که پیامبر(ص) را در حد عرب عادی غیر معصوم تنزل داد، گفت: زمانی که مقام نبوت تنزل داده شود، سایر افراد مدعی، همسنگ نبی مکرم اسلام می شوند؛ این تحریف و انحراف در ادیان سابق نیز اجرا شد و رسالت امامان علیهم السلام مبارزه با این تحریفات بود.

حجت الاسلام محققی با تاکید براینکه خدای متعال راه حرکت بشر را تا پایان تاریخ ترسیم کرد، تصریح کرد: خدای متعال حد اعلای تکامل بشر را  در جامعه ای که سعادت بشر تامین شود نشان داد؛ پیامبران می خواهند کاروان بشر را به غایت تکامل و نهایت سعادت برسد و جبهه باطل می خواست که بشریت به آن کمال نرسد.

جدال حق و باطل در جامعه

مدیر عامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه این مقطع زمانی جدال حق و باطل است، خاطرنشان کرد: هرکدام از دو گروه حق و باطل می خواهد که جامعه را به سمت خود بکشاند و شیطان تمام لشکریان خود را برای ایجاد تحریف و انحراف در جبهه حق به کار بسته است.

وی با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) پس از رحلت پیامبر خدا(ص) به خاطر مصالح جامعه اسلامی مامور به صبر و سکوت بود، عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) با جهاد تبیین جلوی شدت انحراف را گرفت و وجود مفهومی، فعلی و اجتماعی اسلام را تبیین و از تحریف جلوگیری کرد؛ دشمنانی که متوجه ماجرا شدند تصمیم گرفتند که حضرت زهرا(س) را حذف کنند.

حضرت زهرا با تبیین جهادگرانه در برابر جریان تحریف ایستاد/م

حجت الاسلام محققی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) ذخیره ای برای مقطع حساس پس از ارتحال پیامبر(ص) بود، ابراز کرد: این مقطع فراز تقابل جبهه حق و باطل بود. شرایطی ایجاد شد که دشمن از حذف امیرالمومنین(ع) ناامید و حضرت زهرا(س) سپر بلای ولایت شد و با تبیین گری می خواست که مسیر هدایت کاروان بشر در طول تاریخ باقی بماند تا 313 نفر در آستانه ظهور تربیت شوند و بتوانند بقیه الله الاعظم را یاری برسانند. انقلاب اسلامی ایران نیز زمینه ساز ظهور موعود جهانی است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه امروز پاسداشت شهادت حضرت زهرا(س)، بازخوانی جهاد تبیین صدیقه کبری(س) است، گفت: روحانیت باید حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهد و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اولین اولویت حوزویان، تبلیغ و  تبیین گری است. بر این اساس، ما وظیفه داریم فهم اصیل از دین را از منابع معتبر استخراج و اندیشه های راهگشای منطبق بر نیاز بشری را با شیوه های مورد پذیرش و اثرگذار منتقل کنیم.

ارسال نظرات