۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۴۶۷۶۷

تغییر مسیر کشتی‌های صهیونیست از ترس یمنی‌ها

تغییر مسیر کشتی‌های صهیونیست از ترس یمنی‌ها
رسانه‌ها فاش کردند کشتی‌های صهیونیستی علی‌رغم افزایش هزینه، مسیر خود را از ترس یمن تغییر می‌دهند.

سردرگمی بخش کشتیرانی در اراضی اشغالی را فرا گرفته است. نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد آسیب‌های ناشی از توقیف و هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیست در آب‌های دریای سرخ، کشتی‌های صهیونیست را مجبور به تغییر مسیر خود می‌کند. این درحالی است که هزینه‌های حمل و نقل بسیار افزایش می‌یابد.

براساس گزارش العربی الجدید، یمنی‌ها تهدید خود را علیه کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌هایی که با اشغالگران سر و کار دارند در شرایط تجاوزات وحشیانه به نوار غزه تشدید کردند.  تشدید تنش‌ها در یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی در سراسر جهان، از زمان آغاز جنگ بین ارتش اشغالگر و مقاومت فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی نیست.

درحالیکه یمنی‌ها یک کشتی صهیونیستی را توقیف کردند، شرکت امنیت دریایی امبری گزارش داد که یک کشتی صهیونیستی دیگر با پرچم مالت که توسط یک شرکت فرانسوی اداره می‌شد، در اثر انفجار پهپاد در نزدیکی آن وقتی در اقیانوس هند درحال حرکت بود، آسیب دید.

هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی در حالی صورت گرفته که آن‌ها هنگام عبور از دریای سرخ در نزدیکی خلیج عدن و باب المندب از ترس توقیف دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش کردند. نفتکش‌ها نیز مجبور به تغییر مسیر شدند. انحراف آن‌ها یعنی کشتی‌های صهیونیست باید کل قاره آفریقا را دور بزنند که زمان حمل و نقل و هزینه‌های حمل و نقل را بسیار افزایش می‌دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Freightos، یک شرکت ردیابی حمل و نقل، هزینه‌های حمل و نقل از چین به بندر اشدود اسرائیل در دریای مدیترانه تنها در دو هفته آخر اکتبر گذشته بین ۹ تا ۱۴ درصد افزایش یافته است.

یهودا لوی، رئیس بخش تحقیقات فریتوس، گفت که افزایش هزینه‌های حمل و نقل در حال حاضر بر تمام کالا‌هایی که از چین وارد اسرائیل می‌شوند، که قیمت آن‌ها در هفته‌های اخیر شروع به افزایش کرده است، تأثیر می‌گذارد.

او تایید کرد کشتی‌های متعلق به خطوط کشتیرانی زمانی که از آسیا به سمت اراضی اشغالی می‌روند از عبور از تنگه باب المندب در یمن اجتناب می‌کنند تا آسیبی نبینند.

احسان قنبری نسب
برچسب ها: صهیونیست کشتی یمن
ارسال نظرات