۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۷۴۶۹۴۳
حجت الاسلام فلاح شیروانی:

نظریه انقلاب اسلامی رنگ و بوی توحید دارد

نظریه انقلاب اسلامی رنگ و بوی توحید دارد
مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی نظام انقلابی را تقریر کرد، گفت: سوگیری، مبانی انسان شناختی و نگاه متعالی به قرآن و اهل بیت علیهم السلام در نظرات علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) یکی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا فلاح شیروانی مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی در پیش نشست همایش علمی نظریه نظام انقلابی با موضوع مبانی، الزامات و راهبرد‌های نظریه انقلابی که در سالن همایش درالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به پیروزی مردم غزه در جنگ با رژیم صهیونیستی عنوان کرد: براساس نظام ولایت فقیه، قیام غزه توضیح داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه نظریه انقلاب اسلامی بو، رنگ و آهنگ توحید دارد، گفت: عقلانیت، هویت و تمدن نوینی در جهان در حال شکل گیری است و بشر با گرایشات فطری هماهنگ شده، « فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا ۚ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا» انسان به دنبال گمشده خود فطرت است.

نظریه انقلاب اسلامی رنگ و بوی توحید دارد

مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با تاکید براینکه آزادی شعار اسلام است، ابراز کرد: ما در عصر شعارهای فطری هستیم؛ تمام حوزه علمیه برای توضیح مبانی نظام اسلامی باید تلاش کند تا آشنایی بیشتر با نظریات انقلاب اسلامی محقق شود.

حجت الاسلام فلاح شیروانی با بیان اینکه در مبنای امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی آن چیزی که انقلاب اسلامی را پدید می آورد، توحید است، اظهار داشت: انسان موحد نظم های بشری را به هم میزند و نظمی براساس توحید ایجاد می کند، علامه طباطبایی معلم توحید است و نظام عالم توحیدی را به نظم کشیده است.

وی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی نظام انقلابی را تقریر کرد، گفت: سوگیری، مبانی انسان شناختی و نگاه متعالی به قرآن و اهل بیت علیهم السلام در نظرات علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) یکی است، آنها قائلند که نظام می تواند انقلابی باشد.

نظریه انقلاب اسلامی رنگ و بوی توحید دارد

مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با تاکید براینکه در مورد گفتمان انقلاب اسلامی عنصری قدرتمندتر از اراده حوزه علمیه وجود ندارد، عنوان کرد:  انقلابی تر از حوزه علمیه وجود ندارد ؛ ولی حوزه علمیه توفیق انقلابی گری ندارد.

حجت الاسلام فلاح شیروانی با بیان اینکه نظرسنجی های مرسوم عمق انقلابی بودن مردم را نشان نمی دهد، اظهار داشت: باید حادثه ای به وسعت ایران اسلامی پیش بیاید تا باطن مردم شناخته شود و با نظرسنجی های مرسوم این مسئله دانسته نمی شود.

ارسال نظرات