۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۴۶۹۴۶
آیت الله اعرافی:

تلاش های اقتصادی دولت، مردم را به پای صندوق های رای می آورد

تلاش های اقتصادی دولت، مردم را به پای صندوق های رای می آورد
امام جمعه قم ضمن تقدیر از تلاش دولت در رفع موانع تولید و رونق معیشت و اقتصاد ملت گفت: تلاش مسئولان در رفع و گره گشایی اقتصادی موجب حضور بیش از پیش ملت در پای صندوق های رای می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کرد: تقوای الهی ترسی مقدس و سازنده است، برخی از ترس ها انسان را افسرده و پژمرده می کند اما ترس هایی وجود دارد که انسان را به پیش می برد.

وی با بیان اینکه به طور کلی ترس بر دو نوع می باشد، ابراز داشت: ترس از امور وهمی و خیالی ترس نکوهیده و ناروا است اما ترسی که انسان را به حرکت وا می دارد این نوع ترس انسان را سازنده و به پیش می برد، بزرگترین ترس سازنده ترس از عالم غیب و ترس از جلال و شکوه خداوند است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: عبادت یک معنای گسترده ای به عنوان عبادت تکوینی دارد یعنی عبادتی که ساری و جاری در تمام عالم است و در قرآن کریم حدود ده آیه با مشتقات تسبیح آمده است که به موجودات ذی شعور عالم نسبت داده شده اند و بزرگان دین و اهل زهد و پارسایی به خواندن آیات مسبحات توصیه کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم تصریح کرد: از همه کسانی که در برگزاری مراسم فاطمیه اول تلاش کردند قدردانی می کنم و امیدوارم همه سخنرانان، مداحان و عزاداران عزیز برای فاطمیه دوم تلاش بیشتری کنند، فاطمه زهرا (س) الگویی برای همه بانوان جامعه در موضوع عفاف و حجاب است.

وی آیت الله مدرس را یک نماینده تراز مجلس اسلامی قلمداد کرد و تصریح داشت: آیت الله مدرس در میدان یک روحانی تمام عیار و یک خادم و شجاع کم نظیر بود که الگویی برای سایر نمایندگان مجلس و خادمان ملت است.

آیت الله اعرافی با اشاره به روز دانشجو گفت: روز دانشجو روز عظمت کار دانشجویان ما در برابر قدرتهای استکباری بود، امید است که دانشجو و استاد عزیز ما از روز 16 آذر الهام بگیرند و در مجاهدت خود در پیشرفت علمی و در همبستگی و پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی گام های موثر و اساسی بردارند.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و انشگاه از راهبردهای اساسی کشور است، ابراز کرد: امام راحل فرمودند دو قشر حوزه و دانشگاه برای پیشرفت کشور باید به هم نزدیک گردند، امروز به وحدت و انسجام و همگرایی حوزه و دانشگاه بیش از قبل نیاز است و هفته وحدت حوزه و دانشگاه پیام آور وحدت و هم گرایی برای خدمت به ملت است.

وی اشاره ای به هفته پژوهش کرد و تاکید داشت: تحقیق و پژوهش باید پشتوانه همه برنامه های ما باشد، بدون تردید اگر سایر برنامه های کشور بر تحقیق و مطالعه بیشتر استوار گردد به نتایج بهتری دست خواهیم یافت، مطالعه و پژوهش درست وقتی در دست دانشمند انقلابی و مجاهد ما قرار بگیرد موجب تحولات بزرگ می شود.

آیت الله اعرافی حضور در انتخابات را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار می رود در حوزه معیشت و گره های اقشار مختلف تلاش بیش از پیش نشان دهند چرا که تلاش مضاعف مسئولان مردم را به پای صندوق های رای می کشاند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به هجوم بی امان اسرائیل غاصب به مردم غزه گفت: رهبری گفتمان انقلاب اسلامی در برابر غزه را بیان فرمودند که تکلیف فلسطینیان باید توسط رای گیری و یک دولت فلسطینی به سرانجام برسد و دولت ها و مجامع اسلامی باید جلوی نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را بگیرند.

وی ادامه داد: ملت ایران و همه دستگاه های ایران در کنار مردمان آزادیخواه جهان در حمایت از مظلوم حضور دارند و فریاد آنها مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا است.

ارسال نظرات