۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۴۶۹۵۱
امام جمعه پاکدشت:

جغرافیای سیاسی در منطقه به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد

جغرافیای سیاسی در منطقه به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد
حجت الاسلام جوکار با اشاره به منزوی شدن اسرائیل در منطقه و جهان، گفت: جغرافیای سیاسی در منطقه به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته با اشاره به در پیش بودن انتخابات بر ۲اصل بی طرفی و ترقیب به افزایش مشارکت در انتخابات تاکید کرد و اظهارداشت: ۱۰آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس است ایشان فردی مومن، ساده زیست، زاهد و استکبار ستیز بودند همانگونه که به مردم احترام می گذاشتند و به امور مردم رسیدگی می کردند همانگونه هم در مقابل ظلم می ایستادند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: ۲ انتخابات مهم در اسفندماه در پیش رو داریم که به تعبیر رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) وحدت بخش، لیله القدر نظام، مصونیت بخش و اقتدار افرین است. بنده در انتخابات بی طرف بوده و ترقیب کننده مردم برای افزایش مشارکت در انتخابات هستم، معیارهای کاندیدای شایسته را در نمازجمعه به مرور بیان می کنم.
 
حجت الاسلام جوکار در ادامه به فرا رسیدن روز معلولین اشاره کرد و گفت: معلولین به احترام نیاز دارند نه به ترحم؛  اما مسئله مهم ان است که مسئولان و متولیان مرتبط با معلولان باید به به زیستن توجه کرده و آموزش ها را برای افزایش استقلال و رشد اقتصادی و معیشتی به آنها داده شود زیرا معلولین دارای مشکلاتی چون زیست شهروندی، ازدواج، مسکن، اشتغال و تفریح است که باید به ان توجه شود.
 
خطیب نمازجمعه پاکدشت با اشاره به بیانات رهبر عزیز انقلاب با بسیجیان در خصوص تغییر جغرافیای سیاسی در منطقه، اذعان کرد: جغرافیای سیاسی منطقه تغییر کرده، آمریکایی ها هزینه های گزافی را برای ایجاد حکومت از نیل تا فرات پرداخت کردند تا حکومت مدنظرشان با رهبری خودشان در منطقه شکل بگیرد اما این نصرت الهی است که نصیب جبهه مقاومت و حماس شد و امروز شاهد ضربه های بیشمار حماس به اسرائیل هستیم.
 
وی در ادامه با اشاره به قبول نکردن طرح ایران از سوی صهیونیست ها تاکید کرد: رهبری عزیز انقلاب به صراحت بیان فرمودند که اجازه برگزاری همه پرسی به فلسطینیان داده شود تا خود حکومت مدنظر خود را انتخاب کنند اما رژیم صهیونیستی این کار را انجام نمی دهد زیرا حتی مردم خودش هم  با توجه به ظلم های صورت گرفته دیگر قبولشان ندارند.
 
امام جمعه پاکدشت در انتهای خطبه خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت یک پنجمی ایران اسلامی در استان تهران  تقسیم استان تهران به ۲ بخش کار درستی است، اما از رئیس جمهور می خواهیم که این کار را با شتاب انجام ندهد و اجازه دهد انتخابات در ارامش برگزار شود و در ادامه از ایشان می خواهیم تا کار را به کارشناسان مجرب در قالب یک طرح علمی، پژوهشی و منصفانه با توجه به ظرفیت های هرشهرستان بسپارند
ارسال نظرات