۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۷۴۶۹۷۴
حجت الاسلام اعتمادی تبیین کرد؛

جایگاه سلامتی جسم و روح در مبانی دینی

جایگاه سلامتی جسم و روح در مبانی دینی
اصفهان – حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به اینکه اسلام برای سلامت جسم و روح خود خیلی سفارش کرده است، گفت: حیات طیبه هم برای جسم و هم برای روح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسن اعتمادی جمعه شب در مراسم اختتامیه نخستین فستیوال فوتبال پایه شهرستان کاشان جام شهدای لتحر، گفت: اسلام برای سلامت جسم و روح سفارش بسیاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه در اسلام و قرآن به کلمه حیات طیبه اشاره شده است، افزود: حیات طیبه هم برای جسم و هم برای روح است که به آن بسیار سفارش شده است.

تولیت مدارس علمیه حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی یادآور شد: در صورت عدم برخورداری از سلامت جسمانی، انجام اعمال عبادی انسان از جمله واجباتی همچون روزه و نماز نیزبا مشکل روبه‌رو خواهد شد.

وی یادآور شد: برای سلامت جسم در ورزش برخی با هدف تفریحی و سلامتی به آن توجه دارند، اما برخی دیگر با هدف رسیدن به مقام قهرمانی مسابقات کشوری، ملی و یا بین‌المللی به آن می‌پردازند.

حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به اینکه امروز فوتبال در دنیا تبدیل به یک صنعت شده است، افزود: بسیاری از کشور‌ها برای فوتبال هزینه می‌کنند تا مباحث سلامتی و جذابیت‌های تکنیکی آن را در جامعه خود مدنظر قرار دهند.

وی در به اهمیت ورزش باستانی و سنتی تأکید کرد و با بیان اینکه در این ورزش سلامت جسم و روح باهم تلفیق شده است، اظهار داشت: با انجام حرکات ورزشی و قدرتی به سلامت جسمانی توجه شده و با خواندن اشعار و برنامه‌های پهلوانی به سلامت روح انسان پرداخته می‌شود.

حجت الاسلام اعتمادی مردم منطقه لتحر را پر انرژی و ورزش دوست معرفی کرد و گفت: هر چند در سال‌های اخیر ورزش در این منطقه ساماندهی شده، اما ورزشکاران این منطقه از دهه ۶۰ همواره در میادین ورزشی می‌درخشیدند و زبانزد مردم کاشان بودند.

لازم به ذکر است، نخستین فستیوال فوتبال پایه شهرستان کاشان جام شهدای لتحر با حضور ۱۳ تیم و ۳۸۰ بازیکن به مدت سه ماه در استادیوم شهید ناصر فکری در سه رده سنی زیر ۹ سال، زیر ۱۱ سال و زیر ۱۳ سال توسط موسسه ورزشی ارژن گستر و هیات فوتبال کاشان برگزار شد که در این رخداد ورزشی تیم‌ها ۱۰۴ مسابقه انجام دادند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات