۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۴۶۹۸۰
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بستر سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات

ضرورت بستر سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت مسأله انتخابات در کشور بر ضرورت بسترسازی حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش روی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در در دیدار با جمعی از طلاب و فضلای ساروی مقیم قم، اظهار کرد: در ادبیات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ما دو واژه معروف به‌نام "بِیع" و "بیعت" وجود دارد که در طول تاریخ بیعت‌ها سیاسی شد و رواج پیدا کرد.

وی افزود: از گذشته نقض و وفای بیعت همواره مهم بوده است، امروز هم ما با دنیا هم روابطی از جنس بیعت و هم از جنس بِیع داریم که در روابط اقتصادی با دنیا خیلی مشکلی نداریم، آن چیزی که مهم است بیعت است و دنیا از ما بیعت با نظام استکبار و بیعتی می‌خواهد که ما آن را نمی پذیریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اعلام این که امروز جنگ دنیا با ما و ما با دنیا در بیعت است، تاکید کرد: در طول تاریخ هر ضربه‌ای که دیدیم از نقض یا نپذیرفتن یک بیعت بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که غم و اندوه یک ملت بزرگ در ایام فاطمیه، این را معلول عدم بیعت حضرت علی (ع) با ابوبکر دانست و ادامه داد: ماجراهای زیادی در اثر این نقض بیعت به وقوع پیوست.

امام جمعه ساری یادآور شد: بیعت امت در غدیر و بیعت در جریان عاشورا به نام حضرت علی (ع) انجام اما نقض شد، اما بیعت سومی در انقلاب اسلامی با شعار حکومت عدل علوی که مردم به میدان آمدند صورت پذیرفت و باید بدانیم که اگر این بار درست پای بیعت نایستیم ضربه‌هایی که خواهیم خورد که شیعه و غیر شیعه ندارد و به مراتب بدتر از گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: پس ما هر چه که در تاریخ ضربه خوردیم به‌خاطر نقض یا عدم بیعت انجام شد، بنابراین باید امروز با مقوله بیعت درست برخورد کنیم و بدانیم پای چه بیعتی بایستیم.

وی با اشاره به این که افرادی که از زیر پای بیعت با نظام در رفتند، گفت: اینها امروز در داخل سران فتنه بوده و خودشان از مخالفان نظام شدند، یهودیت هم در تاریخ به نقض پیمان و بیعت معروف بوده که هنوز چنین افرادی در جامعه داریم که نان و نمک نظام را خورده و نمکدان شکستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تاکید کرد: در دعای ندبه نیز درباره پیمان‌شکنان مطالبی آمده و تا روز قیامت برای مصائبی که در پی نقض بیعت به‌وجود آمده گریه می‌کنیم یکی از همان مصائب غیبت صاحب الزمان (عج) است و در دعای عهد تجدید بیعت می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: در مقاطعی حوادثی به وجود می آید که نیاز به تجدید بیعت است، به طور مثال روز قدس، راهپیمایی‌ها و امثال اینها که می‌تواند تقویت بیعت باشد یکی از آن‌ها انتخابات و حضور پای صندوق‌های رای بوده که امروز ارزیابی دنیا بر اساس حضور مردم پای صندوق‌های رای است.

وی با اشاره به این که حضور و پیام سیاسی انتخابات از راهپیمایی‌ها بیشتر است، عنوان کرد: تعداد حضور مردم در انتخابات شمارش و اعلام می‌شود، حضور حداکثری بسیار مهم است که باید در این راستا تلاش کرد.

امام جمعه ساری با بیان این که خوشبختانه مردمی بصیر، فهیم و باوفا داریم، خاطرنشان کرد: اعلام آمادگی بیش از ده میلیون نفر برای اعزام به غزه پیام‌های فراوانی دارد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات