۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۴۶۹۸۳
نماینده ولی فقیه در اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت اطلاع رسانی پیرفت ها و دستاوردهای نظام برای مردم

ضرورت اطلاع رسانی پیرفت ها و دستاوردهای نظام برای مردم
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: این که قرآن کریم می فرماید "اکثرهم لایعقلون" یعنی بیشتر افراد تفکر نمی کنند و این فکر نکردن بسیار خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار استاندار اصفهان ضمن توصیه به بیان کارهای انجام شده و اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم واستانداری استان به مردم گفت: حرف را باید گفت و کاری که انجام شده را باید اعلام کرد، اما متاسفانه روابط عمومی های ما ضعیف هستند و کارهایی که انجام می شود را به مردم نمی گویند.

امام جمعه اصفهان با بیان ضعف تبلیغات در اطلاع رسانی خدمات و اقدامات انجام شده در دولت ها خاطرنشان کرد: کارهای زیادی انجام شده است اما تبلیغات آن کم بوده و به خصوص در زمینه های مختلف اعم از برق رسانی، جاده سازی، تامین آب و پیشرفت های صنعتی و نظامی کارهایی که انجام شده با هیچ یک از کشورهای اطراف قابل مقایسه نمی باشد.

وی در ادامه افزود: در حوزه نظامی در شرایطی بودیم که در زمان جنگ تحمیلی آمریکا می ترسید ما از کشوری اسلحه خرید کنیم اما امروز می ترسد که به کشورهای دیگر اسلحه بفروشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان قضاوت های کودکانه را سبب ندیدن پیشرفت ها دانست و گفت: این که قران کریم می فرماید "اکثرهم لایعقلون" یعنی بیشتر افراد تفکر نمی کنند و تنها قسمت خالی لیوان را می بینند و این فکر نکردن بسیار خطرناک است.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: این که رهبر معظم انقلاب می فرماید باید پیشرفت ها و نقاط رشد را برای مردم بگویید از این جهت است که این روحیه در بشر وجود دارد و باید مرتب و دائم کارهای انجام شده توسط دولت ها را برای مردم بیان کرد.

در این دیدار سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان به بیان برخی از اقدامات انجام شده در این دوره از استانداری پرداخت و تصریح کرد: در ارزیابی سالیانه عملکرد، استانداری اصفهان جزء استان های عالی کشور قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: این در شرایطی است که واحدهای اقتصادی راکد دراستان اصفهان و در شروع دولت سیزدهم 941 مورد بوده و در شاخص کسب و کار رتبه 21 کشور را داشته ایم که درکارگروه های اقتصادی استانداری به دلیل تسهیل گری که انجام شد این رتبه به رتبه 5 ارتقا یافت و امروز نزدیک به 480 واحد، به گردش کار بازگشته اند.

مرتضوی با تاکید بر برگزاری جلسات مختلف در زمینه مباحث زیرساختی اظهار کرد: در حوزه های زیرساختی هرهفته در بخش های مختلف جلساتی برگزار می شود؛ از جمله موضوع ماده 5 که از جمله موضوعاتی است که به شهرداری ها و دستگاه های خدمات رسان کمک می کند تا امور خود را پیگیری کنند.

استاندار اصفهان هم چنین به تشریح برخی از اقدامات انجام شده استانداری به ویژه در خصوص مسائل مربوط به مشکلات آبی استان پرداخت و گفت: در موضوعات مرتبط با آب، از همان ابتدا حضور دراستانداری، قرارگاه آب تشکیل داده شد و پروژه های مرتبط با آن پیگیری گردید و بخشی از این که گزارشات این اقدامات اطلاع رسانی نمی شود از آن جهت است که حواشی اجتماعی ایجاد نشود و البته تا پایان دوره اول برخی از پروژه های آبی را به نتیجه می رسانیم.

در ادامه این دیدار محمدرضا جان نثاری معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان به اقدامات و موضوعات مرتبط با انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: در این دوره از انتخابات اشکالی به وجود آمد این بود که قانون انتخابات نزدیک به تاریخ فرایند برگزاری ابلاغ شد و اصولی در این قانون بود که اگر درایت دولت نمی بود مسئله دشوار می شد.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا شورایی به نام شورای نظارت بر تبلیغات انتخاباتی برای نخستین بار تشکیل شده است و 44 قشر نیز شناسایی شده که می توانند برانتخابات تاثیرگذار باشند و برای هر یک شورای قشر تشکیل داده و متناظر با آن در شهرستان ها نیز این شورا تشکیل شده است./1304/

ارسال نظرات