۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۴۷۱۳۳
حجت الاسلام لیالی:

دیدگاه امامین انقلاب درباره مسأله فلسطین باید تبیین شود

دیدگاه امامین انقلاب درباره مسأله فلسطین باید تبیین شود
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بر لزوم تبیین دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره مسأله فلسطین تأکید کرد.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لیالی، با بیان این که همچنان مسأله فلسطین مهم‌ترین و جدی‌ترین مسأله دنیای اسلام است، ابراز داشت: با وجود آن که دشمن صهیونیست در قضایای بعد از طوفان الاقصی بیش از 15 هزار نفر از مردم مظلوم غزه به خصوص زنان و کودکان بی‌گناه را به شهادت رساند، اما حقیقتاً موقعیت و جایگاه رژیم اشغالگر قدس بعد از این جنایت ها نسبت به گذشته به شدت تضعیف شده است.

وی با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر حکیمانه امام راحل، قدس و فلسطین به مساله نخست جهان اسلام تبدیل شد، افزود: یکی از مهم‌ترین مباحث در راستای جهاد تبیین در دنیای اسلام، تبیین اهمیت و ضرورت پرداختن به مسأله فلسطین برای عموم مردم و در وهله بعد همه جهانیان است.

وی همچنین گفت: مبارزه با رژیم نامشروع اسرائیل از منظر دینی و انسانی یک ضرورت برای ما به شمار می‌رود چرا که ما بر اساس آموزه‌های دینی موظف به یاری مظلوم و مقابله جدی با ظلم و ظالم هستیم و امروز یکی از بارزترین ظالمین و مستکبرین عالم، صهیونیست‌ها و حامیان آنها هستند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی از رسانه‌های جمعی و فعالان فضای مجازی خواست تا به تبیین هر چه بیشتر جنایات و ظلم‌های صهیونیست ها در سرزمین‌های اشغالی و به خصوص علیه مردم مظلوم غزه بپردازند و از سویی دیدگاه امامین انقلاب درباره اهمیت مساله قدس و فلسطین را تشریح کنند.

وی در خاتمه افزود: از سوی دیگر رسالت و وظیفه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تبیین دیدگاه‌های امام و رهبری درباره مسأله فلسطین است که در این راستا باید جدیت بیشتری داشته باشیم تا ان شاءالله زمینه نابودی رژیم سریع‌تر محقق شود، ضمن آن که پیشنهاد می‌کنم کمیسیون و دبیرخانه تخصصی مساله فلسطین در حوزه علمیه قم تشکیل شود و برخی از این پیشنهادات و مشابه آنها از سوی این تشکل پیگیری گردد.

ارسال نظرات