۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۴۷۴۰۲
آیت الله کعبی:

در زندگی شهری پیشرفت فرهنگی مقدم بر پیشرفت اقتصادی است

در زندگی شهری پیشرفت فرهنگی مقدم بر پیشرفت اقتصادی است
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: یک شهر اگر متحد، منسجم، هم‌افزایی و تقسیم کار داشته باشند، پیشرفت می‌کند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم امیدیه اظهار کرد: ایجاد تلفیق ماهرانه بین علم و صنعت و همچنین توجه به ظرفیت‌های متنوع از جمله کشاورزی در کنار صنعت نفت و گاز باعث پیشرفت این منطقه خواهد شد.

وی افزود: امیدیه، شهر ایمان و امید، علم و صنعت، شهر شهدایی همچون سرلشکر دقایقی و ایرج دستیاری (نخستین شهید دفاع مقدس) و شهر اولین‌های میدان ایثار و فداکاری است.

آیت الله کعبی عنوان کرد: مدیریت بهینه زمین، نفت و گاز و ثروت‌های عمومی در امیدیه، جایزان، میانکوه و آغاجاری می‌تواند کل منطقه را آباد کند و باید نقشه جامع پیشرفت امیدیه، جایزان، میانکوه و آغاجاری توأم با آرمان‌گرایی و واقع‌نگری تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران معاصر، در و دیوارهای شهرها و کشورها درهم تنیده شده است، بیان کرد: جهان نه به مثابه یک دهکده بلکه همانند یک خانه جهانی تبدیل شده و ارتباطات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مناسبات امنیتی دفاعی و نظامی در هم تنیده شده به طوری که اتفاقات یک سوی دنیا بر سوی دیگر تأثیرگذار است و نمی‌توانیم دیوارهای جدا کننده بین خودمان درست کرده و فکر کنیم که جدای از تحولات شهری و کشوری جهانی می‌توانیم متحول شویم.

وی با بیان اینکه امیدیه شهرستانی نفتی و صنعتی است، اظهار کرد: پیشرفت منطقه اقتضاهایی دارد؛ اقتضای اول این است که وزارت نفت توسعه را به دست گیرد؛ وزارت نفت باید صنایع پایین دستی را در این منطقه راه اندازی کند و در قالب تقویت بخش خصوصی، جوانان این منطقه را حمایت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با پایش و شناسایی جوانان بیکار و استعدادیابی جوانان، هدایت شغلی و پشتیبانی و تزریق تسهیلات باید اشتغالزایی کرد و باید از طریق تعاونی و شرکت‌های خصوصی، اقتصاد منطقه رشد کند.

آیت الله کعبی عنوان کرد: پیشرفت اقتصادی به تنهایی برای پیشرفت یک شهر کافی نیست بلکه پیشرفت فرهنگی بر آن مقدم است و در غیر این صورت هویت شهری از بین می‌رود؛ هویت فرهنگی چند عنصر دارد و هویت ایمانی، کتابخانه، نشاط اجتماعی و ورزشی و پاسداشت ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان از جمله آن است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم یک شهر اگر متحد، منسجم، هم‌افزایی و تقسیم کار داشته باشند، شهر پیشرفت می‌کند و اگر اختلافات و چنددستگی حاکم شود، بی‌شک توسعه شهر به جایی نمی‌رسد.

وی بیان کرد: در اثر گسترش ارتباط‌ها، فناوری‌ها و فضای مجازی، هویت خانواده‌ها در معرض تهدید است و برای استحکام بنیان خانواده باید به فکر و اشتغال و مسکن و ازدواج جوانان بود.

ارسال نظرات