۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۴۷۴۳۶
حجت‌الاسلام والمسلمین نگارش:

تمام آثار پژوهشگاه امام صادق، مأموریت محور و در راستای جهاد تبیین است

تمام آثار پژوهشگاه امام صادق، مأموریت محور و در راستای جهاد تبیین است
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با اشاره به این که پیشتازی در عرصه جهاد تبیین، بزرگ‌ترین امتیاز پژوهشگاه است، تمامی آثار تولید شده در پژوهشگاه امام صادق(ع) را مأموریت محور و در راستای جهاد تبیین دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نگارش رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در محل انتشارات پژوهشگاه علوم اسلامی برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی متنوع پژوهشگاه علوم اسلامی و قدمت پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام در عرصه پژوهش اظهار داشت: این پژوهشگاه حدود ۴۰ سال سابقه پژوهشی دارد که در این مدت جزء پژوهشگاه های برتر در سطح نیروهای مسلح بوده و با مراکز علمی و حوزوی پژوهشی ارتباط تنگاتنگ و مستمری دارد.

وی افزود: حدود ۳۰۰۰ عنوان کتاب در این پژوهشگاه تدوین و تالیف شده و با توجه به فعالیت های ماموریت محور این پژوهشگاه، این تعداد از چاپ کتاب در موضوعات مختلف، بسیار قابل توجه است و در بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی که از غرقه پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام در نمایشگاه کتاب تهران داشتند، از پژوهش های انجام گرفته در این پژوهشگاه ابراز خرسندی کردند.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام پیشتازی در عرصه جهاد تبیین را از جمله ویژگی های بارز پژوهشگاه امام صادق علیه‌السلام عنوان کرد و ابراز داشت: در این پژوهشگاه کتاب های متفاوت و متنوعی در راستای جهاد تبیین تولید و منتشر شده و برخی نیز درحال تدوین است که کتاب شناسی توصیفی آمریکا یکی از آثار بسیار خوب این پژوهشگاه در راستای جهاد تبیین می باشد.

وی افزود: کتاب هایی در راستای تبیین چگونگی جهاد تبیین و روشنگری امامین انقلاب درحال تدوین است و کلان پروژه انقلاب اسلامی که ۱۲جلد و پاسداری از انقلاب اسلامی که در ۸ جلد تدوین می شود درحال تدوین می باشد که ان شاءالله به زودی تکمیل و منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نگارش بیان داشت: کتاب منطق مواجهه رهبر معظم انقلاب اسلامی با جریان های سیاسی نیز یکی دیگر از کتاب های فاخری است که در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام درحال تدوین می باشد و همه این آثار نشانگر پیشتازی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام در عرصه پژوهی و علوم اسلامی است.

لزوم هم افزایی های پژوهشی با مراکز علمی کشور 

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام با اشاره به لزوم تبیین جایگاه پژوهشگاه امام صادق علیه‌السلام در منظومه پژوهشگاه های علوم اسلامی اظهار داشت: این پژوهشگاه ارتباط با مراکز علمی و مراکز علمی نیروهای مسلح و بیرون از آن از جمله کارهایی است که پژوهشگاه به ویژه در زمینه علوم اسلامی پیگیر بوده است و در تلاش هستیم هم افزایی های لازم را با مراکز پژوهشی کشور ایجاد و تولیدات کارآمد و مشترکی را تولید و منتشر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نگارش با اشاره به لزوم کارآمدسازی علوم انسانی و وجود جایگاه ویژه در جریان های سیاسی اظهار داشت: یکی از راههایی که علوم انسانی را کارآمد می کند تمسک به علوم وحیانی و اسلامی است تا با تمسک به آن به جایگاه واقعی انسانی دست پیدا کنیم و این پژوهشگاه در این راستا نیز پیش قدم می باشد.

راه اندازی شبکه نخبگانی در کشور

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی با اشاره به تشکیل شبکه نخبگانی اساتید و محققان علوم انسانی اسلامی در سطح کشور در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: این پژوهشگاه از ظرفیت های نخبگانی اساتید و توان قلم و گفتار آنان استفاده می کند تا بتواند در این عرصه گام های موثرتری‌ را بردارد.

ارسال نظرات