۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۴۷۴۵۰

دیدار مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا با آیت الله اراکی

دیدار مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا با آیت الله اراکی
حجت الاسلام محققی مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا با آیت الله اراکی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا صبح امروز با حضور در دفتر آیت الله محسن اراکی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله اراکی در این دیدار ضمن تشکر از فعالیت های خبری خبرگزاری رسا، این خبرگزاری را خبرگزاری شایسته ای دانست که جای افتخار دارد؛ چراکه این خبرگزاری، بسیاری از اصول اصلی گزارشگری، خبرنگاری، خبردهی و ابلاغ مبین را رعایت کرده و افراد آن به این مسائل آشنا هستند و این خبرگزاری می تواند الگوی خبرگزاری های دیگر باشد.

دیدار مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا با آیت الله اراکی

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری آیه «قُلْ أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا عَلَيْهِ مَا حُمِّلَ وَ عَلَيْكُمْ مَا حُمِّلْتُمْ وَإِنْ تُطِيعُوهُ تَهْتَدُوا وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ» را از آیه های بنیادی دانست که می تواند حوزه های کاری خبرگزاری ها را تبیین کرده و جامعیتی نسبت به حوزه های ماموریتی خبرگزاری های اسلامی آموزش دهد.

آیت الله اراکی با اشاره به فراز «وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ» در آیه 51 نور و لزوم تبیین وظایف حاکمان و مردم بر افراد جامعه بیان داشت: رسول کسی است که فراخوان داده و مردم را دعوت می کند و رسول کسی نیست که با اجبار و زور با کسی بیعت کند؛ بنابراین بلاغ مبین این است که به مردم تبیین شود که فرمانروا باید خداوند و رسول او و کسی که در زمان غیبت کبری، فرمان او فرمان خداوند و رسول است، باشد نه این که این گونه تبیین شود که رسول نباید در سیاست دخالت کند و باید تنها به تبلیغ خود بپردازد.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات در کشور و لزوم شرکت پرشور در آن خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات به نوعی پاسخگویی به فراخوان خداوند و انبیای الهی است؛ فرخوان به این که ما با انتخاب بهترین ها بتوانیم مسیر راه خداوند را برای مردم باز کنیم؛ باید با انتخاب درست به این فراخوان الهی پاسخ درست دهیم؛ چراکه خداوند می فرماید اگر انتخاب نکردید و در نتیجه آن، افراد ناشایسته ای زمام امور شما را به دست گرفته و به راه کج کشاندند، شما نیز مسئول هستید و نمی توانید در پیشگاه خداوند بگویید که خدایا این افراد بودند که ما را به راه کج بردند.

دیدار مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا با آیت الله اراکی

مدیرعامل خبرگزاری رسا نیز در این دیدار با اشاره به وجود ظرفیت‌های مهم رسانه ای حوزه‌های علمیه اظهار داشت: ظرفیت های خوبی در سال های اخیر به لحاظ رسانه‌ای در حوزه‌های علمیه فراهم شده است و الحمدالله نتیجه زحمات بزرگان و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این عرصه، خصوصا راهبری ها و هدایت هایی که شورای عالی حوزه‌های علمیه انجام دادند، حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای حرف برای گفتن دارد. 

وی افزود: امروز حوزه‌های علمیه عرصه‌های مهمی را شروع و ورود پیداکرده است و فعالیت های طلاب مستندساز و آشنا با فناوری‌های نوین فیلمسازی در اداره شبکه‌های مختلف صدا و سیما را شاهد هستیم.

حجت الاسلام محققی اظهار داشت: در عرصه رسانه‌های دیجیتال، هم علم و دانش مدیریت رسانه‌ها در حوزه‌های علمیه رشد پیدا کرده است و هم طلاب توانمندی در عرصه های مدیریت رسانه از اداره صدا و سیما و مجموعه های رسانه ای معظم وجود دارند که این توانمندی و کادر در حوزه های علمیه وجود دارد.

ارسال نظرات