۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۴۷۵۲
آیت الله نورمفیدی:

احیای علوم حوزوی نیازمند جهاد حوزوی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: حوزه‌های علمیه در عرضه فکر و اندیشه خود تلاش بیشتری کنند و به میدان بیایند.‌ ‌
آيت الله نورمفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در مراسم افتتاح جهاد دانشگاهی استان در گرگان، با تأکید بر اهمیت علم و دانش در دین اسلام گفت: امتیاز بشر به علم و دانش او است و هر کشوری که از این نظر پیشرفت داشته باشد در دنیا جایگاه ممتاز تری دارد.

وی با بیان این که متأسفانه در علوم عقلی و علم بالله، کم‌کاری می‌شود،‌ ابراز داشت: امروزه تلاش فلاسفه و بزرگانی نظیر میردادماد و ملاصدرا و نظایر آنها که قبلا داشتیم و فکر و اندیشه آفریدند، کمرنگ ‌شده، همچنین با رفتن بزرگانی نظیر علامه طباطبایی و دیگر اندیشمندان، در این زمینه کوتاهی‌ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: امید است حوزه‌های علمیه تلاش بیشتری کرده، میدان را باز کنند و از عرضه اندیشه و تفکرات نوین نترسند و نباید از برخورد اندیشه‌ها ترسید؛ بنابر این در علوم حوزوی نیز نیاز به جهاد حوزوی داریم.
 
آیت‌الله نورمفیدی همچنین افزود: انقلاب اسلامی ایران معجزه و تحولی در دنیا به وجود آورد که سابقه نداشت و برای پیشرفت، چاره‌‌ای نداریم جز این که در زمینه علم و دانش جهادی راه بیاندازیم.
 
وی با بیان این که مهم‌ترین دانش و ریشه ‌و اساس همه علم‌ها، علم به الله است، افزود: علم و دانش زمانی ارزشمند است که در حوزه عمل و کار بیاید در غیر این صورت علم جدا از کار و عمل فایده‌ای ندارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: علم باید وارد حوزه عمل شود و حتی در همان علم بالله هم باید خودش را در عمل نشان دهد.
 
وی افزود: تمام وجود کشور باید نشان دهنده علم و دانش آن باشد و اگر این طور بود می توان گفت که انقلاب ما انقلاب اسلامی است.
 
امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به سند چشم انداز بیست ساله کشور تصریح کرد: طبق این سند کشور باید در منطقه حرف اول را در زمینه تولید علم بزند؛ چون مکتبی که بیش از 1400 سال پرچم علم و دانش را برافراشته است و ‌سابقه در‌خشانی در تولید علم و دانش دارد باید در دنیا حرف اول را بزند.

گفتنی است، ساختمان جهاد دانشگاهی استان گلستان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان قرار دارد./950/پ202/س

ارسال نظرات