۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۴۷۵۲۸
معاون اول قوه قضاییه:

مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها در دستگاه قضایی ایران/ وضعیت غزه آینه تمام نمای حقوق بشر آمریکایی است

مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها در دستگاه قضایی ایران/ وضعیت غزه آینه تمام نمای حقوق بشر آمریکایی است
حجت الاسلام والمسلمین مصدق با بیان اینکه امروز شاهد وحشیانه‌ترین جنایات علیه بشریت با حمایت و محوریت حمایت آمریکا هستیم، وضعیت کنونی غزه را آیینه تمام‌نمای حقوق بشر آمریکایی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در هفتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز در سالن ایثار باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد اظهار داشت: امروزه در عرصه بین المللی شاهد بی سابقه ترین فجایع انسانی در غزه هستیم که توسط کسانی رقم می خورد که مدعی حقوق بشر هستند.

وی افزود: رژیم صهیونسیتی با قتل و کشتار مردم فلسطین دست به جنایت‌های بزرگی زده است که متاسفانه مورد سکوت جوامع بین‌المللی واقع شده و هیچ موضع مناسبی از سوی کشورهای غربی، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای مدعی حقوق بشر برای توقف جنایت های آنان در غزه مشاهده نمی شود.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که رژیم صهیونسیتی دیگر هیچ جایگاهی در میان افکار عمومی جهان ندارد بیان داشت: اسناد بین المللی از جمله ارکان این سازمان و رای دیوان بین المللی نشانگر محکومیت رژیم صهیونیستی مبنی بر اشغالگری آنان و مورد ظلم واقع شدن مردم فلسطین است و این رژیم باید پاسخگوی جنایات خود در بین افکار عمومی جهان باشد.

وی با تاکید بر این که دفاع از سرزمین مادری حق عرفی و بین‌المللی مردم فلسطین و تعیین حق سرنوشت خود است خاطرنشان کرد: مبارزه مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی، مبارزه برای احقاق حق مشروع خود است و چنین مبارزه‌ای، حق بنیادین بشری در تعیین سرنوشت است و سایر دولت‌ها نیز نه تنها مجازند؛ بلکه مکلفند از مردم فلسطین حمایت تا تحقق حق آنان، حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق افزود: غزه امروز مانند یک زندان در محاصره رژیم صهیونیستی بوده و تمامی قوانین مربوط به سرزمین‌های اشغالی بر آن مترتب است و تمامی کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو و سایر موازین و قواعد عرفی که باید توسط رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه در نظر گرفته شود، رعایت نمی‌شود.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به کشتار بیش از ۱۷ هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین اظهار داشت: ما ضمن محکومیت این جنایات و وحشی گری های رژیم صهیونیستی، حمله به نهادهای دینی و بین‌المللی و شهادت خبرنگاران را مصداقی از نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با بیان این که در قوه قضاییه مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها توسط دستگاه قضایی ایران در حال انجام است خاطرنشان کرد: یقینا اگر تحقیقات مستقلی درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین انجام گیرد عمق بیشتری از جنایات صهیونیست‌ها در نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و کشتار دسته‌جمعی محقق خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که در ۲ ماه اخیر مقالات مختلفی از سوی حقوقدان بین‌المللی منتشر شده که در بیشتر آن‌ها جنایات صهیونیست‌ها محکوم‌ شده‌است بیان داشت: تعداد ۱۳۸ کشور، دولت فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند و امروز دیوان بین‌المللی کیفری در برابر یک آزمون بزرگ در دفاع از مردم غزه قرار گرفته است و باید دید با توجه به این که جنایات در یکی از کشورهای عضو سازمان بین الملل صورت گرفته‌ است، آیا این جنایات را محکوم خواهد کرد یا خیر؟

ارسال نظرات