۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۷۴۷۶۵۹

ادعای آمریکا درباره حمله موشکی از یمن به تانکر نروژی

ادعای آمریکا درباره حمله موشکی از یمن به تانکر نروژی
سازمان تروریستی «سنتکام» روز سه شنبه (امروز) با انتشار یک بیانیه مدعی شد که از منطقه تحت کنترل یمن به تانکر «استریندا» در تنگه باب المندب حمله موشکی شد.

در شرایطی که خبرها از بیانیه مهم ساعات آتی «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن حکایت دارد، آمریکایی‌ها بیانیه‌ای در رابطه با حمله موشکی به یک تانکر نروژی در تنگه باب المندب منتشر کردند.

سازمان تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا)  در صفحه مجازی خود در شبکه‌ ایکس (توئیتر) ادعایی درباره حمله موشکی به یک تانکر خبر داد. به گفته آمریکایی‌ها، این حمله هیچ تلفاتی نداشت و تنها باعث آتش سوزی و خسارت به آن شده است.

در این بیانیه ادعا شده که یک موشک کروز ضد کشتی که از منطقه «تحت کنترل حوثی‌ها در یمن» شلیک شده بود، به تانکر موسوم به «استریندا» هنگام عبور از تنگه باب المندب اصابت کرد.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، استریندا یک تانکر نروژی حامل مواد نفتی و شیمیایی است که بخشی از ناوگان شرکت کشتیرانی «مووینکلز ردری» است و مقصد آن، ایتالیا بوده است.

«گیر بلسنس» مدیر این شرکت نروژی در مصاحبه با الجزیره، حمله به این تانکر را تایید کرد و گفت که در نتیجه حمله با موشک، این تانکر آتش گرفت اما «خوشبختانه هیچ یک از خدمه زخمی نشدند و آنها توانستند آتش را خاموش کنند».

به گفته او، هم اکنون تانکر نروژی در حال انتقال به «یک بندر امن» است.

این اظهارنظر در شرایطی انجام شد که سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این کشور کشتی نروژی حامل نفت برای رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

به گفته او،  این کشتی با یک موشک «مناسب» هدف قرار گرفته شده است و حمله موشکی پس از آن صورت گرفت که این کشتی به تمامی هشدارها توجهی نکرد.  یحیی سریع همچنین گفت که نیروهای مسلح یمن طی دو روز گذشته مانع عبور تعدادی کشتی به سمت سرزمین اشغالی شده‌اند.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات