۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۴۷۷۹۸
گزارشی از اجلاسیه سراسری طلاب و روحانیون مدیر در آموزش و پرورش؛

تعلیم و تربیت نیازمند تحقیق، تفکر و استفاده از تجربیات دیگران است

تعلیم و تربیت نیازمند تحقیق، تفکر و استفاده از تجربیات دیگران است
اجلاسیه سراسری طلاب و روحانیون مدیر در آموزش و پرورش برگزار شد و سخنرانان در این اجلاسیه بر ضرورت توجه به تعلیم و تربیت پرداخته و با تاکید بر لزوم تحقیق، تفکر و استفاده از تجربیات دیگران، آموزش و پرورش را نهاد اصلی در مسیر ساخت تمدن نوین اسلامی دانستند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اجلاسیه سراسری طلاب و روحانیون مدیر در آموزش و پرورش در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد و در این اجلاسیه حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه و علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به سخنرانی پرداختند.

حمید ملکی

 

تعلیم و تربیت نیازمند تحقیق، تفکر و استفاده از تجربیات دیگران است/ انگیزه و تخصص کافی ندارید در عرصه تعلیم و تربیت نمانید

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در این اجلاسیه ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: تعلیم و تعلم از ابتدا در امتداد مسیر انبیاء توسط حوزه‌های علمیه انجام می‌شده است.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است، اگر افرادی که علم دارند در معارف ناب اهل بیت(ع) غرق نباشند، علم آن‌ها از جهل بدتر است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با اشاره به اینکه امروز حوزه‌های علمیه افراد خود را به میدان فرستاده است، مطرح کرد: توقع حوزه از این افراد این است که چندبرابر دیگران تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کار چند برابری انسان را به حاج قاسم تبدیل می‌کند، عنوان کرد: باید عهد ببندیم که در این عرصه به کارمند تبدیل نشویم بلکه عاشق باشیم چراکه عشق می‌تواند انرژی درونی انسان را آزاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بهترین مکان برای تبلیغ است، خاطرنشان کرد: ظرفیت آموزش و پرورش حتی از دانشگاه نیز قوی‌تر است.

وی ادامه داد: البته حضور در این عرصه نیازمند تخصص است و بدون تحقیق، تفکر و استفاده از تجربیات دیگران نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با بیان اینکه تعلیم و تربیت کار سختی است، تصریح کرد: همین سختی موجب شده است که تعلیم و تربیت به عنوان شغل انبیاء معرفی شود.

وی افزود: افرادی که تخصص و انگیزه لازم در عرصه تعلیم و تربیت ندارند باید هرچه سریع‌تر از این مسیر خارج شوند چراکه عدم آگاهی در این عرصه موجب خسران می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه باید به پاداش اخروی تعلیم و تربیت توجه داشته باشید، یادآور شد: تعلیم و تربیت زمانی محقق می‌شود که دانش آموزان به معلم و مدیر خود اعتماد داشته باشند.

وی اضافه کرد: احساس امنیت، حکمت، دلسوزی و ... نسبت به معلم موجب جلب اعتماد دانش آموزان می‌‍شود.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با بیان اینکه اگر به دانش آموزان کرامت داده شود، در مسیر درستی قرار می‌گیرند، ابراز کرد: تعلیم و تربیت یک اقدام شورایی است و با همکاری دیگران باید در این عرصه به موفقیت برسید.

 
استوار میمندی

 

نقش اساسی آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی اظهار کرد: امروز در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و در این گام، آموزش و پرورش یک نهاد اصلی و اساسی در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ با اشاره به اینکه سند تحول آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، مطرح کرد: امیدواریم در مسیر این سند با سرعت بهتری پیش برویم.

وی با بیان اینکه جایگاه عالمان در عرصه سواد آموختن به جامعه تاریخی و بی‌بدیل است، عنوان کرد: عده‌ای به دنبال انکار این نقش هستند ولی این نقش عالمان دین فراموش شدنی نیست و امروز نیز عالمان دین باید به این نقش خود عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی ادامه داد: مجتمع تبلیغ به منظور تولید محتوای تبلیغی و تربیت معلمان توانمند درحال برنامه‌ریزی است و در این مسیر به همراهی تمام دغدغه‌مندان نیازمند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ترم آینده دوره نیمه حضوری رشته تربیت معلم مبلغ با گرایش دبیری الهیات و تربیت دینی نیز در این مجتمع برگزار خواهد شد.

 
علیرضا رحیمی مدیرکل جدید آموزش و پرورش

 

نگاه و امید اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به جوانان و نوجوانان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این اجلاسیه ابراز کرد: آموزش و پرورش پس از کرونا با سختی‌های بسیاری مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته، قم رتبه‌های متعدد کشوری را به دست آورده است، مطرح کرد: برای نخستین مرتبه استان قم در رشته علوم انسانی رتبه نخست و در رشته ریاضی فیزیک رتبه سوم را کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تلاش کردیم بحث مشارکت که در سند تحول به آن تاکید شده است را احیا کنیم، عنوان کرد: در آموزش و پرورش استان قم زمینه‌سازی شده است که از ظرفیت تمام دلسوزان بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه مردمی‌کردن آموزش و پرورش یکی از سیاست‌های کلان ریاست جمهور است، خاطرنشان کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در این مسیر گام برداشته است.

رحیمی با بیان اینکه نگاه و امید اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلام به جوانان و نوجوانان است، تصریح کرد: بیانیه گام دوم باید در جامعه جریان‌سازی شود و تمام اقشار باید از آن فهم مشترک داشته باشند.

ارسال نظرات