۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۲۲۲۰۸۸
شیخ الاسلام:

آموزش و پرورش در عرصه فرهنگی با کمبود نیروی انسانی مواجه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان این که این استان در عرصه فرهنگی با کمبود نیروی انسانی مواجه است، گفت: 1029 معلم در مقطع ابتدایی نیاز داریم.
حميدرضا شيخ‌الاسلام مديرکل آموزش و پرورش قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عصر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع عظام تقلید در ارائه گزارش عملکرد این مرکز به کمبود نیروی انسانی در زمینه فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: تنها در مقطع ابتدایی به 1029 معلم نیاز داریم.

وی با بیان این که برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا مشکلات و کمبودهای نیروی انسانی را کاهش یابد افزود: در حال حاضر در کشور 21 هزار همکار فرهنگی داریم که 14 هزار و 800 نفر از آنها در استان قم به امر تعلیم و تربیت مشغول هستند؛ امسال همچنین 220 هزار نفر از دانش‌آموزان قمی به مدرسه خواهند رفت.

شیخ‌الاسلام در خصوص وضعیت مدارس استان قم، گفت: تا سال گذشته 1301 مدرسه وجود داشت که برای سال تحصیلی جاری 10 مدرسه دیگر نیز احداث شده است.

وی با بیان اینکه امسال 250 مدرسه در پروژه مهر تحصیلی استان قم شرکت خواهند کرد، گفت: 40 هزار دانش‌آموزان صبح فردا از سوی کاروان بزرگ پروژه مهر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به این که مدیران این نهاد از بیانات و توصیه‌های مراجع تقلید و سایر علما استفاده می کنند، اظهار داشت: امیدواریم این امر حرکت‌های جدیدی را در عرصه‌های فرهنگی و تعلیم و تربیت بوجود آورد؛ تمام تلاش ما این است که در حد توان خود برای توسعه تعلیم و پرورش آینده‌سازان ایران اسلامی مفید باشیم./928/پ203/ج

 

ارسال نظرات