۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۴۷۸۶۳

رئیس سازمان حج و زیارت: ثبت‌نام حج ۱۴۰۳ از دی‌ماه آغاز می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت: ثبت‌نام حج ۱۴۰۳ از دی‌ماه آغاز می‌شود
با وجود اینکه در سال‌های گذشته ثبت‌نام حج سه ماه قبل از اعزام آغاز می‌شد، رئیس سازمان حج و زیارت از «آغاز ثبت‌نام حج 1403 از دی‌ماه» خبر داد.

اعزام دارندگان فیش حج تمتع به سرزمین وحی حدود ۱۲ سال طول می‌کشد، در حالی که ودیعه‌گذاران بیش از ۱۶ سال منتظر زیارت خانه خدا هستند.

نمایندگان ایران در عربستان به «پایان اجاره مسکن حج آینده در مدینه و تأمین بیش از ۹۰ درصد آن در مکه» اشاره کرده‌اند. با توجه به آمادگی برای برآورد هزینه‌ها، با وجود نامشخص بودن ارز اختصاص یافته دولت به عملیات حج ۱۴۰۳، رئیس سازمان حج و زیارت سیدعباس حسینی به فارس می‌گوید که «ثبت‌نام حج آینده از دی‌ماه آغاز می‌شود.»

در سال‌های گذشته ثبت‌نام حج تمتع اواخر زمستان انجام می‌شد و زائران باید در زمانی کم‌تر سه ماه برای تشرف به سرزمین وحی آماده می‌شدند. امسال با برقراری روابط ایران و عربستان و اعزام کارشناسان برای امضای قراردادهای لازم، ثبت‌نام عمره از روزهای آینده انجام و اعزام زائران به حج تمتع از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود.

بر اساس سهمیه مصوب ایران در حج تمتع، حدود ۸۵ هزار ایرانی حاجی می‌شوند که رئیس سازمان حج و زیارت می‌گوید: «تلاش ما افزایش سهمیه و کاهش هزینه‌هاست».

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات