۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۴۷۸۹۲

تأکید ایران و عربستان بر افزایش تعاملات دوجانبه

تأکید ایران و عربستان بر افزایش تعاملات دوجانبه
معاونین وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی در دیدار با یکدیگر در پکن بر افزایش تعاملات دوجانبه تأکید کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و الخریجی، قائم‌مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه نخستین نشست کمیته مشترک ایران، عربستان و چین عصر روز‌ جمعه 24 آذر ماه در پکن دیدار و گفتگو کردند.

دو طرف در این دیدار با مرور روابط دوجانبه و روند پیشرفت همکاری‌ها طی 9 ماه گذشته از استمرار رایزنی‌ها در سطوح عالی و کاری و در موضوعات مورد علاقه طرفین استقبال و بر افزایش تعاملات دوجانبه تأکید کردند.

طرفین در این دیدار بر توقف هرچه سریع‌تر حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لزوم کمک‌رسانی فوری به مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

عصر روز گذشته، جمعه، اولین نشست کمیته مشترک سه‌جانبه عربستان، چین و ایران، در پکن برگزار شد.

این نشست به‌ریاست دنگ لی معاون وزیر امور خارجه چین به‌منظور پیگیری توافق پکن برگزار شد و ریاست هیئت عربستان در این نشست را ولید بن عبدالکریم الخریجی معاون وزیر امور خارجه عربستان و ریاست هیئت ایرانی را علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران به‌عهده داشتند.

در این دیدار نتایج مثبت حاصل‌شده در روابط عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران با توجه به توافقنامه پکن بین دو کشور تحت نظارت جمهوری خلق چین در ماه مارس گذشته بررسی شد.

طرف‌های سعودی و ایرانی نیز تعهد کامل خود را به اجرای توافقنامه پکن اعلام کردند.

طرف چینی بر آمادگی خود برای ادامه ایفای نقش سازنده و حمایت از طرف‌های سعودی و ایرانی در برداشتن گام‌های بیشتر در جهت تقویت روابط تأکید کرد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات