۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۷۴۷۹۱۰
دبیر مجمع طلاب دورودی مقیم قم: 

استفاده از ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی برای ارتقای فرهنگ جامعه ضروری است

استفاده از ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی برای ارتقای فرهنگ جامعه ضروری است
حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه با بررسی معضلات فرهنگی و اجتماعی باید نسخه درمانی برای معضلات تدوین و اجرا کرد، گفت: باید از ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد در نشست روحانیون دورودی که با حضور رو حانیون شهرستان در دفتر امام جمعه دورود برگزار شد، از زحمات روحانیون منطقه قدردانی کرد.

دبیر مجمع طلاب دورودی مقیم قم افزود: برگزاری نشست های فصلی روحانیون برای استفاده از ظرفیت های تبلیغی ضروری است.

 وی به رسالت روحانیت در عرصه تبلیغی و مقابله با آسیب های و معضلات اجتماعی بیان کرد: برای پرداختن به رسالت روحانیت و استفاده از ظرفیت‌ها باید شرایط فرهنگی اجتماعی را خوب فهمید و تحلیل کرد.

وی ادامه داد: پس از شناخت و بررسی معضلات و بهره مندی از شیوه های تبلیغی نسخه درمانی برای معضلات فرهنگی و اجتماعی یا تقویت نقطه مثبت فرهنگی را تنظیم تدوین و اجرا کرد.

حجت الاسلام الهی نژاد بیان کرد: در جنگ نرم و جنگ‌ فرهنگی، باید سلاح مناسب آنرا تهیه کرد و از ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی استفاده کرد.

وی ادامه داد: شناخت ظرفیت ها و توجه به این ظرفیت ها لازمه بهره مندی از آنها در عرصه فرهنگی است و مهم ترین ظرفیت، ظرفیت نظام اسلامی است.

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه نظام دینی، ظرفیت مجموعه ها و تشکل ها، امنای مساجد، پایگاه بسیج، کانون فرهنگی، مدارس علمیه، آموزش و پرورش ظرفیت هایی عظیم برای فعالیت در عرصه فرهنگی هستند، از این ظرفیت ها نباید غافل شد.

وی یادآور شد: برگزاری کارگاه های مهارتی برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و موقعیت ها در راستای تقویت فرهنگ ضروری است.

حجت الاسلام الهی نژاد بیان کرد: برای این کار پیشنهادات اجرائی و عملیاتی وجود دارد که با کمک مسئولین شهرستان انجام خواهد شد.

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه ایجاد موقوفات و ایجاد منابع مالی پایدار برای مراکزی دینی امری ضروری است، گفت: باید با استفاده از ظرفیت های ملی و مردمی، اقدام اساسی انجام‌داد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات