۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۴۷۹۹۴
پیام مجمع نمایندگان طلاب به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه؛

همه توان خود را برای ارتقای کمی و کیفی علوم انسانی و اسلامی به کار خواهیم گرفت

همه توان خود را برای ارتقای کمی و کیفی علوم انسانی و اسلامی به کار خواهیم گرفت
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با صدور پیامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد: این مجمع در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری همه توان خود را برای ارتقای کمی و کیفی علوم انسانی و اسلامی به کار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با صدور پیامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد این مجمع در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، همه توان خود را برای ارتقای کمی و کیفی علوم انسانی و اسلامی، حفظ ارزش‌های اصیل فرهنگی در مقابله با هجوم دشمنان و تحقق وحدت عملی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه در راستای رسیدن به آرمان‌های رفیع اسلام و انقلاب به کار خواهد گرفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 امام خامنه ای(مدظله العالی): وحدت حوزه و دانشگاه یعنی حرکت پا به پای علم و دین.

سلام الهی بر روح بلند امام خمینی معمار بزرگ انقلاب اسلامی و محور وحدت در عصر کنونی

سلام بر فرزند برومندش امام خامنه ای، حکیم امت اسلامی و بلکه جهان بشریت که دلسوز همه عالم و جامعه بشری بویژه مستضعفین و امت اسلامی و منادی وحدت حوزه و دانشگاه و دوست دار فرزندان اندیشمندی در حوزه و دانشگاه است.

یاد و خاطره آیت الله شهید حاج شیخ محمد مفتح، عالم وارسته حوزوی و استاد فرزانه دانشگاه که علم و عملش نماد وحدت حوزویان و دانشگاهیان و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه است، گرامی باد.

بیست و هفتم آذرماه، سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح از علمای مبارز و انقلابی و شاگردان فرزانه حضرت امام خمینی(ره) و از پیشگامان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه به دست گروهک تروریستی فرقان در دانشکده الهیات دانشگاه تهران است.

این استاد والامقام نقش بسیار مهمی را در  پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) ایفا نمود و اقدامات بسیار اثرگذاری را در راه ایجاد وحدت بین حوزه‌ و دانشگاه و دو جامعه مهم و اندیشه ای حوزوی و دانشگاهی انجام داد و این روز، به دلیل تلاش‌های آن مجاهد کبیر روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.

نگاه عمیق و ژرف و ماندگار امامین انقلاب اسلامی امام خمینی و امام خامنه ای، این دو سلاله پاک زهرای اطهر به مسئله حوزه و دانشگاه که این دو نهاد را مغز متفکر و نیروی محرکه جامعه می‌دانستند و همچنین دو قشر اندیشمند و فرهیخته حوزوی و دانشگاهی، بی‌شک نشان دهنده این است که وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای دستیابی به تمدن نوین اسلامی است.

امروزه که دشمنان اسلام و انقلاب از هر طریق ممکن تلاش می‌کنند بذر نفاق و تفرقه را در میان امت اسلامی بکارند و از این راه به اهداف پلید خود دست یابند، قطعاً حوزویان و دانشگاهیان به مراتب بیشتر از سایر اقشار جامعه می‌توانند در تحقق وحدت و همدلی در کشور و ایجاد اتحاد در امت اسلامی نقش آفرینی پایدار و اندیشمندانه داشته باشند.

توصیه و تاکیدات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر رشد شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه و نقش محوری علم و دانش و حوزه و دانشگاه، گویای این واقعیت است که تحقق این دو مهم، در سایه اتحاد و تعامل نهاد علم و دین با یکدیگر میسر است؛ کما اینکه بحمدالله با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد همکاری و هماهنگی میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی در عرصه‌های مختلف جامعه هستیم.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که از آحاد طلاب و فضلای و اساتید حوزه نمایندگی می کند و محور حوزه انقلابی است و با هدف توسعه فرهنگ متعالی دینی و گسترش و نفوذ فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی و ولایت مداری و دین باوری در همه شئون جامعه تشکیل شده است، با تبعیت از شهیدان و فرزانگان و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در راستای تحقق مرجعیت و اقتدار علمی نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و قطعاً این مرجعیت علمی با بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای حوزوی و اسلامی که دغدغه‌های انقلاب را دارند محقق می‌شود.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه تاکید می‌کند در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، همه توان خود را برای ارتقای کمی و کیفی علوم انسانی و اسلامی، حفظ ارزش‌های اصیل فرهنگی در مقابله با هجوم دشمنان و تحقق وحدت عملی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه در راستای رسیدن به آرمان‌های رفیع اسلام و انقلاب به کار خواهد گرفت.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

ارسال نظرات