۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۴۸۰۴۱
حجت الاسلام اسدی تشریح کرد؛

جزئیات پذیرش دانش پژوه در مؤسسه امام خمینی در ۱۳ رشته مقطع کارشناسی

جزئیات پذیرش دانش پژوه در مؤسسه امام خمینی در ۱۳ رشته مقطع کارشناسی
معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این که روز ۱۰ دی ماه آخرین مهلت ثبت نام در مقطع کارشناسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ خواهد بود، از پذیرش دانش پژوه در ۱۳ رشته به دو صورت حضوری و مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا اسدی معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به این که موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) موسسه ای آموزشی و پژوهشی است، اظهار داشت: این موسسه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت های آموزشی خود را ارائه می کند.

وی افزود: این موسسه با هدفی متمایز از اهداف مراکز علمی دیگر کارهای خود را دنبال می کند و هدف آن، اسلامی سازی علوم انسانی است و تلاش دارد تا بر اساس مبانی اسلامی، علوم انسانی را بازنگری کند.

حجت الاسلام اسدی بیان داشت: این موسسه برای رسیدن به این هدف بزرگ، مبانی اسلامی دانش پژوهان خود را تامین و تقویت کرده و با مبانی فلسفی قرآنی و روش استنباط آشنا کند و دانش پژوهان با فراگیری مبانی اسلامی در رشته های مد نظر خود، مشغول به فعالیت می شوند.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: پذیرش موسسه امام خمینی(ره) در مقطع کارشناسی برای سال تحصیلی 1403 در ۱۳ رشته مدیریت، روان شناسی، حقوق، اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی، اخلاق، علوم قرآنی، کلام، تاریخ، علوم تربیتی، ادیان و فلسفه به دو صورت حضوری و مجازی انجام می شود.

وی افزود: دوره حضوری رشته ها مختص براداران است و خواهران طلبه که سطح ۲ حوزه های علمیه را گذرانده باشند تنها می توانند در رشته های مجازی این موسسه شرکت داشته باشند.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به مزایای تحصیل طلاب در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: پرداخت شهریه ویژه دوره حضوری، اعطای دانش نامه رسمی کارشناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته های علوم انسانی با رویکرد اسلامی و آشنایی طلاب با مبانی اندیشه های اسلامی در رشته های علوم انسانی از جمله مزایای تحصیل طلاب در این موسسه است.

موسسه امام خمینی در ۱۳ رشته مقطع کارشناسی دانش پژوه می پذیرد

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که آزمون پذیرش مقطع کارشناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در تاریخ 4 اسفندماه 1402 در شهرهای قم، مشهد، تهران، شیراز و اهواز برگزار می شود، اتمام سطح یک حوزه علمیه، اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه و موفقیت در آزمون کتبی و استعداد سنجی را از شرایط شرکت داوطلبان در این آزمون عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اعلام پذیرش حدود ۷۰۰ نفری طلاب در آزمون کارشناسی اظهار داشت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنمای آزمون به سامانه پذیرش به نشانی اینترنتی www.paziresh.iki.ac.ir مراجعه کنند.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به خروجی های تحصیلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در طول ۴۰ سال فعالیت این موسسه خاطرنشان کرد: این موسسه توانسته است، در طول دهه های گذشته تعداد 3406 نفر در مقطع کارشناسی، 1320 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و تعداد ۳۱۷ نفر را در مقطع دکتری از این موسسه فارغ التحصیل کند.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان اظهار داشت: روز 10 دی ماه 1402 آخرین مهلت ثبت نام در مقطع کارشناسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ خواهد بود.

ارسال نظرات