۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۴۸۱۶۲
مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور خبر داد؛

برگزاری ۱۹۰ جلسه روضه خانگی به همت گروه جهادی تبلیغی سفیران نور

برگزاری ۱۹۰ جلسه روضه خانگی به همت گروه جهادی تبلیغی سفیران نور
حسنی‌پور گفت: طبق روایات گهربار اهل بیت(ع) و سخنان علما و بزرگان مذهب، برگزاری روضه در منازل و صِله دادن برای برگزاری مجالس خانگی برکات بسیار زیاد دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، علی حسنی‌پور مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور گفت: طبق روایات گهربار أهلبیت(ع) و سخنان علماء و بزرگان مذهب، برگزاری روضه در منازل و صِله دادن برای برگزاری مجالس خانگی برکات بسیار زیاد دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

وی افزود: در فضیلت برگزاری روضه اهل‌بیت(ع) همین بس که امام صادق(ع) میفرمایند: نزد هر کس که از ما و مظلومیت ما یاد شود و چشمانش پر از اشک گردد، خداوند چهره‌اش را بر آتش دوزخ حرام مى‌کند.
 
مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور گفت: گرفتن روضه خانگی در روایات مختلفی از أهلبیت(ع) سفارش شده است. بعد از شهادت امام حسین(ع) أئمه در ترویج این روضه‌ها تلاش نموده و در منازل خودشان نیز مجالس را برگزار و حتی شعرا را دعوت می کردند و صله می‌دادند. 
 
حسنی‌پور ادامه داد: مثلاً امام سجاد(ع) خرج چهل سال زندگی فرزدق شاعر معروف را یکجا به پاس یک شعر برای اهل‌بیت هدیه دادند. 
 
وی گفت: برپایی مجالس روضه خانگی علاوه بر اینکه حسنات زیادی دارد، بخاطر حضور خانواده و همسایه‌ها،  باعث انجام صله رحم نیز می‌شود. علماء هم روضه خانگی را توصیه می‌کردند. آیت الله قاضی می‌فرمودند: روضه خانگی سبب گشایش امور میشود، یا آیت الله بهجت جلسات امام حسین(ع) را شعبه‌ای از کربلا توصیف می‌کردند.
 
وی افزود: گروه جهادی تبلیغی سفیران نور با هدف نشر معارف اهل‌بیت(ع) و گفتمان امامین انقلاب و جهاد تبیین و احیای روضه‌های خانگی، اهتمام کرده و با اعزام سخنران و روضه‌خوان به منازل، این أمرِ سفارش شده را احیاء نموده است.
 
حسنی‌پور گفت: در دهه آخر ماه صفر ۸۷ جلسه و در ایام فاطمیه اول و دوم نیز ۱۰۳ جلسه به منازل، مدارس و مساجد شهرمقدس قم‌، مُبلغ اعزام کردیم.
 
وی در پایان گفت: این جلسات به صورت کاملا صلواتی و به نیت تعجیل در فرج حضرت حجت(عج) و احیای ذکر أئمه‌اطهار برگزار شدند.
ارسال نظرات