۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۷۴۸۲۰۹
با همکاری خبرگزاری رسا؛

دومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار می شود

دومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار می شود
دومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه به همت پایگاه بسیج شهدای حوزه، اداره کل حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس استان قم و با همکاری خبرگزاری رسا برگزار می شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه به همت پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، اداره کل حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس استان قم و با همکاری خبرگزاری رسا برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین رنجبر کریمی فرمانده پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در گفت وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری سلسله همایش های خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه، هدف از برگزاری این همایش ها را لبیک به ندای مقام عظمای ولایت دانست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت ثبت خاطرات جنگ و رزمندگان می فرماید «اگر چنانچه شما امروز به جمع‌آوری و افزودن بر سرمایه‌ی خاطرات جنگ رو نیاورید، دشمن میدان را از شما خواهد گرفت؛ این یک خطر است؛ من دارم به شما میگویم. جنگ را شما روایت کنید که خودتان در جنگ بوده‌اید؛ اگر شما جنگ را روایت نکردید، دشمن شما جنگ را روایت خواهد کرد آن‌طور که دلش میخواهد».

فرمانده پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بیان داشت: بیش از 200 نفر از کارمندان مرکز مدیریت از رزمندگان، جانبازان و ایثارگران هستند که این یک امتیاز و افتخار بسیار ارزشمند برای حوزه های علمیه است تا از این ظرفیت برای جامه عمل پوشاندن به دستور صریح مقام معظم رهبری که فرمودند حوزه‌ی علمیه‌ی قم باید همچنان یک حوزه‌ی انقلابی و مهد انقلاب باقی بماند استفاده کند.

حجت الاسلام کریمی افزود: پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت بعد از موافقت و تاکید مدیر حوزه های علمیه مبنی بر توجه بیشتر بر ایثارگران و برگزاری برنامه های خاطره گویی، برای رسیدن به این دو هدف مهم با برگزاری جلساتی با مسؤلین امر و جلسات متعدد شورای پایگاه تصمیم بر این شد تا سالانه سه همایش خاطره گویی برگزار شود که یک همایش ویژه کارمندان ایثارگر، همایش بعدی ویژه کارمندان ایثارگر به همراه خانوادهای آنان و همایشی دیگر برای کارمندان ایثارگر مرکز با عموم کارمندان و خانوادهای آنان برگزار کند.

دومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار می شود

فرمانده پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه ‌های علمیه ابراز کرد: نکته دیگری که در ضمن برگزاری این همایش ها آن را دنبال می کنیم این است که این همایش ها را در ایام و مناسبت هایی برگزار کنیم که مورد توجه ویژه باشد؛ لذا اولین همایش در سالروز شهادت دکتر چمران برگزار شد که هم برای اساتید حوزه و دانشگاه و هم برای طلاب و دانشجویان و عموم مردم می تواند بهترین سرمشق و الگو باشد.

وی افزود: همایش دوم در سالروز عملیات کربلای چهار و گرامیداشت شهدای این عملیات که مظلومانه به شهادت رسیدند برگزار خواهد شد؛ چراکه در این عملیات تعداد 175 نفر از این شهدا طلبه و روحانی بودند و روز 4 دیماه برای حوزویان یک روز خونبار بوده و تاریخ شهادت تعداد 137 نفر از این شهدا در همین روز اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام کریمی بیان داشت: ثبت و ضبط خاطرات کارمندان ایثارگر و جنگ اهمیتی بسیار دارد و ما در این همایش درصدد ثبت این خاطرات هستیم تا اثری ارزشمند از خاطرات کارمندان ایثارگر مرکز برای استفاده آینده گان یادگار بماند.

فرمانده پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه ‌های علمیه در پایان از همه نهادها و ارگان هایی که کارمندان ایثارگر دارند درخواست کرد تا آنان نیز برای ثبت و ضبط خاطرات کارمندان ایثارگر اقدام کرده و خاطرات جنگ را روایت کنند.

ارسال نظرات