۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۷۴۸۳۲۶
یادداشت؛

مرز مقاومت

مرز مقاومت
باید گفت با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رحمه الله علیه مرزی جدید به جهان اسلام افزوده شد؛ مرزی به نام مقاومت که از درون گفتمان انقلاب اسلامی برخاسته و در مقابل خط استکباری در سراسر جهان ایستاده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، پس از سال ها مجاهدت گروه های مقاومت و حکم جهاد علماء مختلف از محمد حسین کاشف الغطاء تا سید محسن امین، در نهایت روزی آمد که آنچه نباید رخ میداد، رخ داد؛ تشکیل دولتی منحوس به نام اسرائیل. و به حق است که این روز را روز نکبت بنامیم چرا که منطقه آلوده به غده ای سرطانی شده بود که در صورت غفلت از آن، نامی از اسلام و مسلمین در دولت های منطقه شنیده نمی شد.

در این میان علماء که پیش از آن به مبارزه برخاسته بودند، علَم مبارزه را با بار دگر محکم تر از پیش در دست گرفتند و فریاد آزادی فلسطین را سر دادند. تصور برخی این است که امام نیز پس از انقلاب اسلامی مساله آزادی قدس را مطرح کرد، اما واقعیت این است که امام حتی پیش از انقلاب علمدار این نهضت اسلامی در حمایت از جریان مقاومت ضد اسرائیلی بود؛ اگر چه امام پس از انقلاب، آزادی فلسطین را از گفتمانی درون اسلامی به گفتمانی جهانی بدل نمود.

این مساله از جای جای سیره و گفتار امام بر می آید؛ در قدیمی ترین سند مبارزاتی امام که در جمادی الاولی 20 سال قبل از قیام 15 خرداد وجود دارد، حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس دیده می شود که ایشان فرمودند: قیام برای نفس بود که باعث شد فلسطین از ما غصب شود. و در این پیام امام راه حل را قیام برای خدا با محوریت اخلاق و معنویت دانستند. همان خطی که در انقلاب اسلامی پس از رحلت امام نیز توسط رهبر معظم انقلاب دنبال شد و امروز شاهد روز هایی هستیم که عزالدین القسام ها و فتحی شقاقی ها آرزوی دیدن آن را داشتند؛ روزی که رژیم مستکبر اسرائیل در مقابل مجاهدین فلسطینی که هرگز با لشکریان تا بن دندان مسلحش برابر نیستند، به ستوه آمده است.

بیان تمامی مواضع انقلابی امام و حمایت های بی بدیل در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محو این رژیم منحوس در این مقال نمی گنجد. چرا که امام بارها با بیانات مختلف مسلمین را نسبت به خطر این رژیم منحوس بر حذر داشتند. از منظر حضرت امام، جهان باید بداند همه مشکلات ما از ناحیه امریکا و اسرائیل است، اسرائیل جزئی از امریکا و نماینده اوست. این وزیران همه عمال آنها هستند. [1] امام تنها به بیان اکتفا نکرد و با تمام قوا وارد این جهاد شد و به میدان عمل ورود کرد؛ از فتوای جهاد و اجازه صرف زکات در مسیر مقاومت فلسطین تا بیانیه ای که سال 1964 هنگام تصویب قانونی در کنفرانس سران، مبتنی بر تحویل نهر اردن صادر کردند، که فرمودند: من به دول اسلامی می‏ گویم که آقا چرا سر نهر دعوا می ‏کنید؟ فلسطین مغصوب است؛ یهود را بیرون کنید از فلسطین؛ ای بی ‏عرضه ‏ها! خودشان که ریخته‏ اند به جان هم. فلسطین مغصوب است، شما سر نهر دعوا می‏ کنید؟! وقتی سر نهر دعوا کردید، تثبیت شد حکومت اسرائیل بر فلسطین [2].

امام در پاسخ به سوال خبرنگار ایستگاه تلویزیونی PBS امریکا که از نحوه تعامل امام پس از دولت شاه سوال کرد فرمود: ما اسرائیل را طرد خواهیم کرد و هیچ رابطه‌‏ای با او نخواهیم داشت. اسرائیل، دولت غاصب است و با ما دشمن. این سیره امام در مبارزه با اسرائیل است که پس از انقلاب نیز تمام و کمال بدان عمل نمود و با قدرت حاکمیت جمهوری اسلامی از فلسطین و محو اسرائیل حمایت کرد.

باید گفت با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رحمه الله علیه مرزی جدید به جهان اسلام افزوده شد؛ مرزی به نام مقاومت که از درون گفتمان انقلاب اسلامی برخاسته و در مقابل خط استکباری در سراسر جهان ایستاده است. این انقلاب اسلامی است که پشتوانه حمایت از فلسطین و مقاومت است که نبردی تمدنی را در مقابله با نماینده تمدن غرب یعنی اسرائیل رقم زده و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت گشته است.

 [1]  صحیفه امام؛ ج 1، ص 387

[2] همان

ارسال نظرات