۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۴۸۴۹۴

تل‌آویو، غرق در نمایشِ هماهنگی با کاخ‌سفید

تل‌آویو، غرق در نمایشِ هماهنگی با کاخ‌سفید
مشاوران کابینه تل‌آویو در ادامه تلاش‌های بنیامین نتانیاهو برای کتمان اختلافات با واشنگتن، امروز چهارشنبه ۲۷ دسامبر اذعان کردند که با کاخ‌سفید درباره جنگ غزه هماهنگ هستند.

«اگرچه بین کشور ما و دولت آمریکا در مورد جنگ اختلافاتی وجود دارد، اما هر دو خواهان پایان‌دادن به جنبش حماس هستیم» این اظهارات مشاور ارشد نخست‌وزیر اسرائیل «مارک رگو» است. 

او در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان اذعان کرد که ما با دقت به هر چیزی که واشنگتن می‌گوید گوش می‌دهیم، و فکر می‌کنم آن‌ها نیز با دقت به همه مطالبات ما توجه می‌کنند. 

این اظهارات رگو در حالی مطرح می‌شود که وزیر امور راهبردی کابینه اسرائیل ران درمر، از نزدیک ترین یاران نتانیاهو شب گذشته به آمریکا رفت تا طبق گزارش پایگاه خبری آکسیوس با مقامات کاخ سفید دیدار و درباره مرحله بعدی عملیات در غزه و چگونگی جمع‌بندی جنگ رایزنی کند. 

نگاه‌های سرد مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید به نتانیاهو در سفرش به تل‌آویو

در میانه فشارهای واشنگتن به نتانیاهو برای اتمام عملیات نظامی در غزه، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل هرتزی هالوی دیروز تاکید کرد که «این جنگ تنها پس از نابودی حماس و برای ماه‌ها ادامه خواهد داشت».

نهادهای نظامی تل‌آویو در حالی آتش‌بس، گذار به مرحله سوم جنگ و دیگر پیشنهادات کاخ‌سفید درباره جنگ غزه را رد می‌کنند که با ثبت آمار بی‌سابقه تلفات در میدان‌های نبرد، به تعبیر رسانه‌های عبری «روزهای سیاهِ» خود را سپری می‌کنند.

تلفات ارتش اسرائیل

مشاور ارشد نخست‌وزیر اسرائیل در تلاش برای کم‌رنگ نشان دادن این اختلاف‌نظر راهبردی، در پایان مصاحبه مطبوعاتی‌اش مدعی شد که در نهایت «هر دو طرف موافق نابودی حماس هستند و دستیابی به این هدف فقط مساله زمان است».  

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات