۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۴۸۵۸۲
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

از لزوم هجرت علما به استان ها تا انتقاد از عدم حمایت از مبلغان

از لزوم هجرت علما به استان ها تا انتقاد از عدم حمایت از مبلغان
نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر لزوم هجرت علمای بزرگ به استان ها تأکید و از عدم حمایت برخی نهاد های متولی امر تبلیغ از مبلغان انتقاد کرد.

 به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در سیزدهمین «اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین با علمای محترم بلاد» وظیفه حوزه علمیه را پاسداری از اسلام دانست و گفت: این پاسداری از اسلام با نصرت الهی و همراهی مردم با روحانیت به خوبی محقق شده و با توجه به نقش بی بدیل حوزه علمیه در ایجاد انقلاب اسلامی، امروز وظیفه اش سنگین تر از گذشته است.

وی تأکید کرد: موفقیت حوزه و روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب نیازمند همراهی و همدلی مردم با طلاب است و این همراهی مردم زمانی استمرار خواهد داشت که میان طلاب و روحانیت تعاون و همدلی وجود داشته باشد.

امام جمعه خرم آباد عبور از دوران پر اختناق پهلوی توسط امام را در نتیجه همراهی و وحدت طلاب عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه سخنانش در زمینه فعالیت حوزه علمیه پیشنهاد داد: در حوزه اسناد بالادستی زیادی نوشته شده ولی کفه اقدامات در مقابل آنچه نوشته شده سبک به نظر می رسد که باید برای آن فکری کرد.

وی افزود: برای اینکه تبلیغ رونق بهتری پیدا کند باید  علمای بزرگ به استان ها هجرت کنند و مقدمات هجرت شان و کمک های مادی و معنوی برای این امر مهیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با انتقاد از برخی نهاد های متولی تبلیغ اظهار داشت: در امر تبلیغ نمایندگان ولی فقیه در استان ها از مبلغان هم استقبال و هم بدرقه می کنند اما برخی از مسئولان و  برخی نهاد هایی که باید از مبلغان حمایت کنند آنطور که باید از مبلغان حمایت نمی کنند و  در این زمینه باید تحولی صورت بگیرد؛ شعبه های این مراکز در شهرستان ها با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند که تقاضا داریم به این امر هم رسیدگی شود.

ارسال نظرات