۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۷۴۸۶۰۹
کتابنما؛

کتابی که رهبر معظّم انقلاب در دیدار بانوان به آن اشاره داشتند چه بود؟

کتابی که رهبر معظّم انقلاب در دیدار بانوان به آن اشاره داشتند چه بود؟
رفع موانع و تقویت فرهنگ ازدواج و تشکیل و تحکیم خانواده باید با درنظرگرفتن دیدگاه‌های معظّمٌ‌له به همراه یک عزم ملّی، فرهنگ‌سازی گسترده‌ای صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب در دیدار، جمعی از اقشار مختلف بانوان اظهار داشت: یک کتابی برای من آوردند که صحبت‌هایی بود که خود بنده کرده بودم، چاپ شده بود، ندیده بودم؛ نگاه کردم دیدم خیلی از حرف‌هایی که آماده کرده بودم و می‌خواستم امروز اینجا بگویم، در آن کتاب هست و قبلاً بارها گفته شده؛ در این زمینه‌ها زیاد صحبت کرده‌ایم.

مقام معظّم رهبری(مدّظلّه العالی) با عنایت به مباحث حقوقی و اجتماعی زنان همواره محوریّت خانواده را در مباحث زنان مدّنظر داشته‌اند، با توجّه به اینکه در این دوران، هجمه‌های فرهنگی دشمنان از طریق انواع رسانه‌ها و وسایل ارتباطی، سلامت جنسی جوانان را هدف گرفته است که با درنظرگرفتن جوان‌بودن جمعیّت کشور، این امر چشم اسفندیار نظام محسوب می‌شود و برای جلوگیری از آن راهی جز پایین آوردن سنّ ازدواج و گسترش ازدواج‌های سهل و آسان، موفقِ آگاهانهِ پایدار و به‌نگام و توجّه بیش از پیش به خانواده نیست.

بنابراین برای رفع موانع و تقویت فرهنگ ازدواج و تشکیل و تحکیم خانواده باید با درنظرگرفتن دیدگاه‌های معظّمٌ‌له به همراه یک عزم ملّی، فرهنگسازی گسترده‌ای صورت گیرد؛ لذا در این کتاب سعی شده است تا دیدگاه‌های معظّمٌ‌له در حوزه‌ی ازدواج و‌خانواده با محوریّت زن استخراج گردد. با نگاه به فهرست تفصیلی این کتاب میتوان خلاصه و چکیدهی فرمایشات ایشان را در این حوزه به دست آورد.

در استخراج، گردآورى و دسته‌بندى سخنان معظّمٌ‌له و ارائه‌ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانیها و پیامهاى ایشان درباره‌ی زنان، از آغاز پیروزى انقلاب اسلامى تا سال1392حتّی سخنانی که رسانه‌ای نشده است مانند توصیه‌هایی که هنگام خواندن خطبه‌ی عقد به جوانان داشته‌اند امّا در مخزن اسناد دفتر معظّمٌ‌له موجود بوده، مورد بررسى قرار گرفته است که حجم گسترده‌ی آنها، توجّه و اهتمام رهبرمعظّم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان می‌دهد.

ارسال نظرات