۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۴۸۶۸۵
مدیرمسئول روزنامه جوان در گفت‌وگو با رسا:

تحول خواهی که مسیر انتخابات را طی نکند ساختارشکن است

تحول خواهی که مسیر انتخابات را طی نکند ساختارشکن است
اخوان انتخابات را مظهر اقتدار ملی برشمرد و با بیان مصادیقی از تأثیرگذاری قدرت ایران در منطقه و جهان گفت: انتخابات روش مدنی، معقول و عقلانی تحول است که تحول خارج از این مسیر، ساختار شکنی است.

محمدجواد اخوان مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه جوان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا مفهوم جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی را با توجه به ریشه تفسیر و تحلیل امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از نظام اسلامی غیر قابل تفکیک عنوان کرد و گفت: در دیدگاه این دو بزرگوار جمهوریت و اسلامیت در یک امتداد قرار دارند، چون جمهوریت نظام اسلامی مبتنی بر اسلامیت است و این دو در هم تنیده هستند.

مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه جوان ادامه داد: مهمترین ساز و کار تعاملی و ربط حکمرانی با مردم انتخابات است؛ بسیاری از کارگزاران نظام اجرایی و تقنینی نظام مانند رئیس جمهور و اعضای مجلس شورای اسلامی به وسیله مردم انتخاب می‌شوند؛ اینجاست که جمهوریت معنی پیدا می‌کند.

وی بر اساس قانون اساسی رهبری را منتخب با واسطه مردم توصیف کرد و گفت: وقتی حتی رهبری به وسیله مردم تعیین می‌شود بنابراین هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام از مسیر انتخابات تعیین می‌شود؛ جمهوریت که مشخص و واضح است، اسلامیت هم همین است که فقیه عادل جامع الشرایط به وسیله خبرگان ملت تعیین می‌شود؛ بنابراین جمهوریت و اسلامیت در یک امتداد و در مسیر انتخابات است.

اخوان درباره کسانی که خود را طرفدار تحول می‌دانند اما درباره انتخابات بی‌مهر هستند تصریح کرد: انتخابات روش مدنی، معقول و عقلانی تحول است؛ هر تغییری در ساز و کارهای اجرایی کشور و تعیین کارگزاران اجرایی تقنینی از مسیر انتخابات می‌گذرد.

مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه جوان توضیح داد: کسانی که خود را تحول خواه می‌دانند اما مسیر قانونی را در رسیدن به آن طی نمی‌کنند ساختار شکن و در حال عبور از چارچوب‌های مصوب و مصرح هستند؛ این جریانات را می‌توان به عنوان برانداز شناخت که رأی مردم را فقط در صورت مطابقت با خواسته‌های خود قبول دارند.

وی در بیان مصادیقی از کسانی که تحول‌خواهی را ابزار رسیدن به خواسته‌های خود قرار می‌دهند گفت: کسانی که در فتنه و بلوای 88 خیابان‌ها را به آشوب کشیدند از کسانی هستند که تا زمانی به انتخابات و رأی مردم احترام می‌گذارند که نتیجه آن برایشان مطلوب باشد؛ این‌ها اصالتی برای رأی مردم قائل نیستند.

اخوان شرکت گسترده در انتخابات را دارای دلایل بسیاری عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از مهمترین وجوه لزوم شرکت مردم در انتخابات این است که انتخابات مظهر قدرت ملی است؛ یک جامعه، ملت و نظام سیاسی با اظهار و ارائه قدرت است که می‌تواند خود را در مقابل تهدیدها، فشارها، دشمنی‌ها و خصومت‌های بیرونی و درونی حفظ کند.

مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه جوان با نگاهی گذرا به تحولات منطقه تصریح کرد: امروز می بینیم که قدرت جمهوری اسلامی ایران بر تحولات بین‌المللی منطقه و جهان تأثیرگذار است؛ انتخابات می‌تواند اقتدار ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد؛ امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش به نمایش گذاشته شود.

ارسال نظرات